Skip to main content
Besvarat

Inkommande samtal: Inget uppringnings-ID

• 20 januari 2023
  • 13 svar
  • 2660 visningar

Hej,

sedan 4 veckor ungefär visas inga namn/ kontakt när jag blir ringd även om det är mina sparade kontakter som ringer. Det hände från ingenstans från en dag tills den andra. Vore såklart super bra om jag kan se vem som ringde mig för att ringa tillbaka.

Vad beror det på? Vad kan jag göra?

Bäst svar av Joakim112233

Hej ​@alexandras 

Det som hjälpte mig till slut var att koppla in och ut ett annat e-sim i min telefon. Min telefon stödjer endast e-sim men det kanske hjälper med vanliga sim-kort också. Hoppas det hjälper er också. 

/Joakim

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 21 januari 2023

Hejsan , @ViictoriaAl 

Ta en kik och se om du har någon mjukvara att hämta ner och uppdater. Sen se hur det är efter det om det nu finns någon .

/ F

Forum|alt.badge.img

Hej ​@frodrik91!

Jag har den senaste uppdateringen och har fortfarande samma problem. Har du något annat förslag på lösning? 

/Joakim 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 25 november 2024

Hejsan 👋🏻 ​@Joakim112233 

Vad är det för märke & modell på den telefon du uppvevar detta problem ? 

Vilken version av programvara har du & vad har du testat hittills. 

/F 

Forum|alt.badge.img

Hej ​@frodrik91 

Jag har en 15 PRO med programvara 18.1.1.

Har inte testat ngt då jag inte kan komma på någon bakomliggande orsak.

Tack på förhand!

/Joakim 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 25 november 2024

Okej ! 

Började problemen när du uppdaterade till 18.1.1 eller när började det ? 

Det du kan göra till att börja med är en vanlig omstart av telefonen . 

Därefter en mjuk omstart om det inte är någon skillnad. 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph8903c3ee6/ios

Hur ser du att det ringer någon ? Visas det ingenting då , varken nummer eller kontakt eller hur får du avisering om det . 

/ F 

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 28 november 2024

Hej ​@Joakim112233! Varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Har du hunnit kika på det ​@frodrik91 skrev? I sådant fall - hur har det gått för dig?

Om problemet kvarstår skulle jag även rekommendera att kika med Apple om de vet vad detta kan gälla. Känns spontant som en inställning i telefonen som satt sig på tvären 🤔
Du kan ringa upp deras tekniska support på 020-10 05 29 📱

Återkom gärna med svar på hur det gått och om du hittar en lösning som fungerar! Tveka inte heller på att återkomma om det skulle dyka upp någon fråga eller fundering under tiden 🙂

Forum|alt.badge.img

Hej igen ​@frodrik91 

Tyvärr hjälpte inte någon utav omstarterna.

Behövde ringa ett dolt utgående samtal #31# och samma dag eller dagen efter tror jag att jag uppdaterade telefonen. Vet inte om det var någon av dom sakerna som utlöste det. 

Hur jag vet att ngn ringer är för att telefonen ringer som vanligt med enda skillnaden att det står Inget uppringnings ID från alla inkommande samtal oavsett om dom har dolt nummer eller inte. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 28 november 2024

Okej ! 

Blir det någon skillnad efter om du ringer #31*12345*# ( observera stjärnorna ) 

Den ”aktiverar ” om man använt kommandot *#31# vilket är väldigt likt att ringa dolt nummer #31# utan att slå telefonnummer efteråt . 

Får själv fram ”Setting succéded ”Calling ID Restriction ? Sen tryck ” Dismiss ” . 

Testa med att låta någon ringa dig och se om det är någon skillnad . 

Forum|alt.badge.img

Hej ​@frodrik91 

Asså, jag uppskattar verkligen din hjälp men det fungerar inte heller. Jag får detta meddelande när jag ringer upp tidigare angiven kombination. Inte samma meddelande som du men det verkar så igenom. 

• Nykomling
  • 12 mars 2025

Hej, kunde du lösa detta tillslut? Min dotter har exakt samma problem och lyckas inte få till det. / Alexandra 

Forum|alt.badge.img

Hej ​@alexandras 

Det som hjälpte mig till slut var att koppla in och ut ett annat e-sim i min telefon. Min telefon stödjer endast e-sim men det kanske hjälper med vanliga sim-kort också. Hoppas det hjälper er också. 

/Joakim

• Nykomling
  • 13 mars 2025

Tack! Ska prova :)

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 13 mars 2025

Tack för att du delade med dig av din lösning ​@Joakim112233!

Hoppas det löser sig för dig också ​@alexandras 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies