Besvarat
GSM/2G på knapptelefon
Hej!
Min pojkvän köpte en hederlig knapptelefon som komplement till sin iPhone och har redan Tre. Han köpte ett kontantkort till telefonen, för att koppla samtal från sitt ordinarie nummer, även det från Tre. Men nu står det bara "Endast nödsamtal". Telefonen stödjer bara GSM/2G-nät, är det så att Tre inte har något sådant nät?
Har googlat runt men hittar bara massa trådar i diverse forum, inget från Tre's hemsida. På hemsidan tar de dock upp de olika nät-varianterna och däri GSM/2G.
Vad gäller? Går det att lösa, eller är det bara till att byta operatör på kontantkortet? Surt när det är påladdat med pengar redan.
Min pojkvän köpte en hederlig knapptelefon som komplement till sin iPhone och har redan Tre. Han köpte ett kontantkort till telefonen, för att koppla samtal från sitt ordinarie nummer, även det från Tre. Men nu står det bara "Endast nödsamtal". Telefonen stödjer bara GSM/2G-nät, är det så att Tre inte har något sådant nät?
Har googlat runt men hittar bara massa trådar i diverse forum, inget från Tre's hemsida. På hemsidan tar de dock upp de olika nät-varianterna och däri GSM/2G.
Vad gäller? Går det att lösa, eller är det bara till att byta operatör på kontantkortet? Surt när det är påladdat med pengar redan.
Bäst svar av Johnny
Hej @Amanda , och varmt välkommen till 3Community!
Tack för att du bidrar till forumen med din fråga.
Det stämmer som du skriver att vi har inte något 2G/GSM-nät. Vi har istället investerat i att vidareutveckla vårt 3G/4G-nät så att det ska fungera så bra som det bara är möjligt.
Med det sagt så kommer våra SIM-kort inte att fungera i en telefon som enbart har stöd för 2G/GSM utan i det fallet så behöver man använda ett SIM-kort från en operatör med stöd för den teknologin.
Gällande påfyllningen så kan vi nog lösa det så att din pojkvän inte kastat pengar i sjön. Jag ser till att någon från vår kundservice hör av sig till dig gällande detta så att det löser sig på bästa sätt.
Redigerat: Jag har flyttat din fråga till teknisk support så att fler ska kunna ta del av svaret.
Visa originalTack för att du bidrar till forumen med din fråga.
Det stämmer som du skriver att vi har inte något 2G/GSM-nät. Vi har istället investerat i att vidareutveckla vårt 3G/4G-nät så att det ska fungera så bra som det bara är möjligt.
Med det sagt så kommer våra SIM-kort inte att fungera i en telefon som enbart har stöd för 2G/GSM utan i det fallet så behöver man använda ett SIM-kort från en operatör med stöd för den teknologin.
Gällande påfyllningen så kan vi nog lösa det så att din pojkvän inte kastat pengar i sjön. Jag ser till att någon från vår kundservice hör av sig till dig gällande detta så att det löser sig på bästa sätt.
Redigerat: Jag har flyttat din fråga till teknisk support så att fler ska kunna ta del av svaret.
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.