Skip to main content
Fråga

Kreditgräns

  • 8 juni 2024
  • 2 svar
  • 411 visningar

Hej,

 

Försöker på hemsidan beställa en tredje telefon till ett tredje abonnemang men den säger ifrån, något om att jag har nått kreditgränsen. Grabbarna på trebutiken säger samma sak om att gränsen är 1500kr per månad och att jag nått den. Oavsett årsinkomst. Det låter ju märkligt tycker jag.

 

Jag har en årsinkomst på ca 600k, borde man inte göra en individuell bedömning då istället för att sätta en gräns på 1500kr/månaden?

Någon med 600k i årsinkomst kanske är belånad upp till halsen och någon annan kanske har hälften så mycket i lån och har därmed råd med flera abonnemang .. lite synd att man har samma gräns för alla!

 

Eller har jag fel?

2 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 10 juni 2024

@Eyüb Hej,

 

jag tror att det bästa är om du kontaktar kundservice och ser vad de säger. Du hittar kontaktuppgifter här.

 

Utan att veta kan jag tänka mig att det finns en gräns av säkerhetsskäl - men det borde gå att välja en annan delbetalningsperiod för att få en lägre månadskostnad?


  • Skribent
  • Rookie
  • 5 kommentarer
  • 10 juni 2024

Hej tack för input.

Jag har som sagt nått gränsen redan och det gick inte oavsett valda månader. När jag kontaktadd kundservice var inte mycket till hjälp. Hon hänvisade mig till Bisnode och att det var de som hade hand om dessa ärenden.

Låter väldigt märkligt att bli hänvisad till Bisnode då de endast tillhandahåller en tjänst. De kommer inte kunna påverka beslutet som Tre har tagit.


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies