Skip to main content
Besvarat

Kreditupplysning och mobilabonnemang

  • 8 augusti 2023
  • 2 svar
  • 1375 visningar

Jag kan inte teckna ett mobilabonnemang från 400kr/månadn till 200 kr/månaden därför att jag får avslag (se bild).


Jag föredrar hellre slippa betala min 400krs-abonnemangsavgift för augusti. Jag fick en faktura idag den 8:e för augusti månad. 
Igår den 7:e försökte jag byta till 200kr/månaden igår men jag fick avslag.
Jag vill inte få avslag i mitt försök at byta den 7:e  och en abonnemangsavgift den 8:e.
Jag tycker inte om detta.

Jag hade inte fått en 400krs-abonnemangsavgift för augusti om inte ni hade motat mig i grind och get mig avslag när jag försökte byta till en 200krs-faktura.

Jag hoppas Jag kan få lite medlidande för min väldigt unika situation och en augusti faktura för 200kr istället för 400kr.

Jag kanske får betala 400kr i agusti ändå. Tråkigt.

Kärnan i detta meddelande är att jag vill betala 200kr abonnemangsavgift i september.
Och jag kan inte få ändring om jag fortsätter få avslag.

Jag är ingen arg kille. Jag har försämrat mina kredituppifter som fodrat avlaget. 
En bekymrad kille är jag.

Bäst svar av Qwirks

Jag tolkar det som att du redan har ett mobilabonnemang hos Tre. Stämmer det?

I så fall råder jag dig att istället kontakta 3Kundservice för att byta abonnemangsform. Det borde inte vara något problem att byta till ett billigare abonnemang för en befintlig kund utan bindningstid.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 8 augusti 2023

Jag tolkar det som att du redan har ett mobilabonnemang hos Tre. Stämmer det?

I så fall råder jag dig att istället kontakta 3Kundservice för att byta abonnemangsform. Det borde inte vara något problem att byta till ett billigare abonnemang för en befintlig kund utan bindningstid.


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 9 augusti 2023
Qwirks skrev:

Jag tolkar det som att du redan har ett mobilabonnemang hos Tre. Stämmer det?

I så fall råder jag dig att istället kontakta 3Kundservice för att byta abonnemangsform. Det borde inte vara något problem att byta till ett billigare abonnemang för en befintlig kund utan bindningstid.

 

Hejsan @Villiamk.g.lundberg!

Precis som @Qwirks skriver, så är det bäst att kontakta kundservice så ska de kunna hjälpa till att sänka ditt abonnemang, då det inte går att göra på egen hand via Mitt3 eller Tre.se - systemet säger “nej” ifall krediten nekas.

Hoppas att det löser sig! 😊


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies