Skip to main content
Besvarat

Kan man spärra betaltjänster?

  • 12 maj 2022
  • 2 svar
  • 3916 visningar

Hej

jag har fått på min faktura att jag köpt mobiltjänster. Kan man spärra dessa tillsvidare?

Bäst svar av Pettersson

@Diarti Hej,

 

det går fint att spärra abonnemanget helt mot extrakostnader. Tänk på att detta även spärrar all möjlighet att köpa andra tilläggstjänster och genomföra betalningar via SMS osv. Denna spärr kan läggas in via Tres kundservice.

Som @frodrik91 är inne på finns det olika typer av tjänster. De som visas under “Förmedlade tjänster” på din faktura är oftast från externa bolag som du behöver kontakta för att säga upp tjänsten. Om de visas under “Tjänster” eller “Abonnemang” är det tjänster från Tre som kundservice kan hjälpa dig att säga upp. 

Är det “Förmedlade tjänster” så kan du på detaljspecifikationen på fakturan (finns på Mitt3) ofta se exakt vad det är för företag samt hitta kontaktuppgifter till företaget i fråga. Kan vara smart för att försöka få ett stopp på det eller få mer förståelse i vad det är för något. :) 

I övrigt kan du nog få hjälp från Tre - du hittar kontaktuppgifter till kundservice här

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1713 kommentarer
  • 14 maj 2022

Hej , @Diarti 

 

Syftar du på en mobiltjänst som 3 erbjuder . Så som “3Världen” eller “Apple Watch anslutning” Eller någon av dom andra .

Eller är det någon tjänst helt utanför 3 som mobiltjänsten är köpt av ? 

 

Mvh F


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2693 kommentarer
  • Svar
  • 16 maj 2022

@Diarti Hej,

 

det går fint att spärra abonnemanget helt mot extrakostnader. Tänk på att detta även spärrar all möjlighet att köpa andra tilläggstjänster och genomföra betalningar via SMS osv. Denna spärr kan läggas in via Tres kundservice.

Som @frodrik91 är inne på finns det olika typer av tjänster. De som visas under “Förmedlade tjänster” på din faktura är oftast från externa bolag som du behöver kontakta för att säga upp tjänsten. Om de visas under “Tjänster” eller “Abonnemang” är det tjänster från Tre som kundservice kan hjälpa dig att säga upp. 

Är det “Förmedlade tjänster” så kan du på detaljspecifikationen på fakturan (finns på Mitt3) ofta se exakt vad det är för företag samt hitta kontaktuppgifter till företaget i fråga. Kan vara smart för att försöka få ett stopp på det eller få mer förståelse i vad det är för något. :) 

I övrigt kan du nog få hjälp från Tre - du hittar kontaktuppgifter till kundservice här


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies