Skip to main content
Besvarat

Har jag blivit dubbelt debiterad för 2 GB mobilsurf?

  • 16 augusti 2019
  • 1 svar
  • 181 visningar

Jag köpte en Samsung GS7 via 3 i december 2018 och valde då abonnemanget 2Surfa 2GB till denna, men detta lades tydligen bara till mitt befintliga abonnemang 3Mobilsurf Plus (som jag inte hade bindningstid på). Enligt informationen under fliken Dina tjänster står det att 2 GB data ingår i 3 Mobilsurf Plus redan. Enligt fakturan har jag betalat 149:- för 3Surfa 2GB och 89:- för 3Mobilsurf Plus, en av dessa till synes i onödan.

Går jag in på abonnemangdetaljer på hemsidan listas bara 2GB/mån under "Ditt Abonnemang"/"Mobilsurf" så det syns inte ens att jag har två tjänster igång samtidigt. Jag upptäckte detta nu, det känns inte jättekul. Jag har varit kund hos 3 i 14 år och det har fungerat smidigt hittils.

Jag vill självklart inte betala dubbelt, vad kan jag göra åt detta? Kan jag få tillbaka pengarna jag betalt in i onödan på 3Mobilsurf Plus sedan januaris faktura? Att behålla den sistnämnda tjänsten hade varit bäst eftersom den är billigast men jag har 2 års bindningstid på mobilen och jag vet inte om bindingstiden även gäller 3Surfa 2GB.

Vad ska jag göra? (jag förstår om vanliga kunder inte kan besvara denna, förlåt om detta är fel plats för frågan)

Bäst svar av Nils

Hejsan @KA3 och varmt välkommen till 3Community!

Just 3Mobilsurf Plus är en tjänst som du lägger på ett befintligt abonnemang och inte ett abonnemang i sig.

3Surfa 2GB är det abonnemang du isåfall har och där ingår det 2GB, så om du inte vill ha 4GB så kan du säga upp tjänsten 3Mobilsurf Plus smidigt direkt på Mitt3.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 19 augusti 2019
Hejsan @KA3 och varmt välkommen till 3Community!

Just 3Mobilsurf Plus är en tjänst som du lägger på ett befintligt abonnemang och inte ett abonnemang i sig.

3Surfa 2GB är det abonnemang du isåfall har och där ingår det 2GB, så om du inte vill ha 4GB så kan du säga upp tjänsten 3Mobilsurf Plus smidigt direkt på Mitt3.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies