Skip to main content
SNACKIS

Var med och snacka om Apple Eventet!

• 30 augusti 2022
  • 46 svar
  • 531 visningar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37

Nytt år, ny iPhone! 🍎

https://www.youtube.com/watch?v=ux6zXguiqxM

September är Apples månad, och i år är det även tidigare än vanligt! Den 7:e September smäller det och då får vi reda på allt nytt skoj som Apple valt att proppa sin nya mobil med.

I det här inlägget samlas vi för att prata om eventet och det nya som Apple väljer att presentera! Vad hoppas ni på att få se? Vad gillade/ogillade ni?

Välj att närvara i eventet här, så får ni en notis när det går Live!
- Så ses vi i det här inlägget sen 😉🤳

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

46 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Skribent
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 30 augusti 2022

​​​​​Själv vet jag inte riktigt vad man bör förvänta sig. Jag ser framemot nytt ansiktslyft om “notchen” försvinner, men även spännande ifall det blir ett nytt chip!

...Sen hoppas jag att iOS 16 kommer i samma vända! 😍

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2685 kommentarer
  • 30 augusti 2022

Är sjukt taggad på detta 🤩

Taggen
Forum|alt.badge.img+2
  • Proffs
  • 7 kommentarer
  • 30 augusti 2022

Då var det dags igen! 😃 Hört lite snack om satellituppkoppling. Vad tror ni? 
Hoppas också på nya AirPods Pro, har väntat länge nog på dem och låtit bli skaffa nuvarande version.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Skribent
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 30 augusti 2022

@Taggen  Nya AirPods Pro har jag inte ens tänkt på! Jag kommer hålla utkik för det helt klart 🔍

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 31 augusti 2022
Taggen skrev:

Då var det dags igen! 😃 Hört lite snack om satellituppkoppling. Vad tror ni? 
Hoppas också på nya AirPods Pro, har väntat länge nog på dem och låtit bli skaffa nuvarande version.

Jag tror det kommer en satellituppkoppling light , Men inte i denna vändan . Utan kanske till vårens teknikstund från Apple .Med light , så menar jag att det kommer användas för nödsituationer i form av kontakta till Brandkår, polis med mera viktiga samhällsfunktioner. Men kan ju bli intressant och se om operatörerna kommer behöva göra avtal med företag som tillhandhåller just Satelliterna för att kunna få det i bruk nere på marken. 😃

AirPods Pro är kanon 😎. Får lira vidare med dom för min del & övriga apple produkter jag har.

Kommer bli intressant och se när dom börjar rulla ut iOS 16 samt iPadOS. Förstått det som det är försenat ,så det visas nog upp och kanske släpps i samma veva. Och uppskjutna funktioner kommer tätt efter det med nya uppdateringar.👀🤓

Dom har gått ända in på Beta 8 på iPhonen min just nu . Kanske någon till innan det är dagen är slagen .😇

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 1 september 2022

Tänkte jag skulle sammanfatta lite rykten under veckan och skicka in här . Men hade varit roligt att se vad ni tror , tycker och tänker i förväg angående eventet , vad det kommer leverera och inte leverera.Kom gärna på flera frågor om ni kommer på något vettja :D

• 1# Vad tror ni kommer ?
  • 2# Vad ser ni mest fram emot ?
  • 3# Är det något som ni tänker skaffa ?
  • 4# Vad kommer man bli missnöjd över?
  • 5# Vad kommer det bli för överraskning ? om det nu blir någon .Om dom lyckats hålla hemligt något… Är svårt att tro i dagens Apple , men ändå  Vad tror ni så fall ?
  • #6 Vad kommer vara fiaskot ?
  • #7 - Bästa nödvändiga produkt/mjukvara , Värsta onödiga produkt/mjukvara ifrån Apple . 😎

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 1 september 2022
frodrik91 skrev:

Tänkte jag skulle sammanfatta lite rykten under veckan och skicka in här . Men hade varit roligt att se vad ni tror , tycker och tänker i förväg angående eventet , vad det kommer leverera och inte leverera.Kom gärna på flera frågor om ni kommer på något vettja :D

här tror jag på 4 modeller. 14, 14 plus 14 PRO och 14 PRO plus(Max) 

samt 2 olika klockor. En PRO och en vanlig. En av dess är mer inriktade på ”fitness och active people “ envisa rykten menar ju VE hjälm men stort tvek. Hoppas hårt på AirPods upgrade. 

• 2# Vad ser ni mest fram emot ? Här är det nog klockorna . Har en series 4 idag. 
  • 3# Är det något som ni tänker skaffa ?klocka i sådana fall. 
  • 4# Vad kommer man bli missnöjd över? Telefonerna i deras ”standard. Samma som chip som förra året men lite mer ram. Besviken på att samma notch är kvar. PRO får den nya notchen 
  • 5# Vad kommer det bli för överraskning ? om det nu blir någon .Om dom lyckats hålla hemligt något… Är svårt att tro i dagens Apple , men ändå  Vad tror ni så fall ? Möjligen AR/VR hjälm. Kanske att de vänta med det och visa iPad. 
  • vet faktiskt inte. Att de nya klockorna har ”stöd” för de gamla banden men de matcher inte riktigt längre. 
  • #7 - Bästa nödvändiga produkt/mjukvara , Värsta onödiga produkt/mjukvara ifrån Apple . 😎

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Skribent
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 2 september 2022

Grymt initativ @frodrik91!

Här är mina tankar 🙋

frodrik91 skrev:

1# Vad tror ni kommer ?
Nya iPhone 14 och dess syskon, Apple Watch och som några nämnde tidigare hoppas jag på nya AirPods Pro!

2# Vad ser ni mest fram emot ?
iPhone Pro Max! Förhoppningsvis har det något som lockar!

3# Är det något som ni tänker skaffa ?
Jag kommer förmodligen att skaffa kommande iPhone Pro Max-modellen!

4# Vad kommer man bli missnöjd över?
Lite orolig över att iPhone inte kommer att ha så jättemycket nytt att visa upp - men hoppas att jag blir överraskad!

5# Vad kommer det bli för överraskning ? om det nu blir någon .Om dom lyckats hålla hemligt något… Är svårt att tro i dagens Apple , men ändå  Vad tror ni så fall ?
Har ingen aning, men det hade ju varit otroligt roligt om de slängde in en helt ny produkt eller kanske böjbar skärm! (Not likely...)

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 2 september 2022
https://www.youtube.com/watch?v=MnrJzXM7a6o

När världen förändrades över en natt ! 😎

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 2 september 2022

Jag tror det kommer en blandning mellan enheter och färger. Även mjukvaror och hörlurar.

• iPhone 14
  • iPhone 14 Max/iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max
    Fler färger.

• AirPods Pro 2
  • Apple Watch 8 ( Med termometer)
  • iPad Pro 2022
  • Mac Mini med M2 Chip kanske .

Always On Display.

iPhone iOS 16 ( Presenteras iaf )
    iPad iOS 16
    MacOS 13 Ventura
    Apple Watch 9
    Apple TV tvOS 16

• 2# Vad ser ni mest fram emot ?

Att det kommer ut så många produkter som stödjer 5G.  Det främjar så Operatörerna får fart i rumpen 😉Ne , men jag ser fram emot “Matter” protokollet och Smarta Hem delen.Och hoppas det löser ett och annat problem som det dras med nu.

• 3# Är det något som ni tänker skaffa ?

Denna gången sitter jag nog still i båten faktiskt. Nöjer mig med vidare utveckling av programvaran. Får bli en fundering år 2023.

• 4# Vad kommer man bli missnöjd över?

Att man sitter på bindningstid🤣 . Haha , skämt o sido . Min 13 Pro Max rockar loss😃! Den kommer betala sig bra till 3Återvinn när bettan ska gå i pension.

Sen tycker jag det är lite tråkigt att det är förinspelat evenemang dock. Föredrar mer live och Cybertruck händelser a la Apple 🤗

• 5# Vad kommer det bli för överraskning ? om det nu blir någon .Om dom lyckats hålla hemligt något… Är svårt att tro i dagens Apple , men ändå  Vad tror ni så fall ?

• Det som slår trumvirvlar denna gång , tror jag är att dom gjort batteri indikatorn tydligare i mjukvaran. Kanske även lyssnat på kritik om hur den ska se ut osv. 

• Sen kan dom även när som helst överraska med kalkylator för iPad. Inte för att dom behöver , men dom har nog råd att leka med det mesta😎 Hade ju hellre sett kalkylator ifrån dom än ifrån annan part.😎

https://macworld.idg.se/2.1038/1.769191/batteriindikatorn-i-ios-16

* Utöver detta så kanske det blir en satellit överraskning av något slag,  vem vet.

Så här säger dom på stan iaf 🤓

“30 augusti 2022: iPhone 14 kan ansluta till satelliter för att ta bort täckningsproblem

Det ryktas om att Apple kommer att införa satellitanslutning i sin iPhone-serie, och det har de gjort under en längre tid. Enligt nya spekulationer kan vi till och med få se det - i en något begränsad form - lanseras på iPhone 14-serien.” Även till värsting modell av klockan kan något vara på gång.

Jag hade gärna sett en 5G Router i deras regi. Vad har dom att förlora  ?
    Även en trevlig TV skärm som är överkomlig i pris vore något .

Att det inte är så många nya användbara funktioner , utan bara prestanda ökande enheter. Samt att batterikapaciteten inte ökar eller att förbrukning av batteri inte minskar.

Kanske inte fiasko,Men kan kanske kännas lite tråkigt Är att ett par rykten tyder på att standardmodellerna av iPhone 14 kommer att behålla A15-chippet från iPhone 13-modellerna, medan iPhone 14 Pro-modellerna går över till A16-chippet, vilket skulle vara en större skillnad än vad iPhone 13-modellerna hade.

• Det bästa vore om Hem / Homekit - Smarta Hem delen . Får större möjligheter och matter protokollet introduceras. Som många märken inom Smarta Hem har tagit fram och ska sammarbeta vid .

Även en funktion mjukvarumässigt under inställningar likt “Field Test “ Kunna se signal styrka .

Sen vore det även roligt att kunna specifikt se vad för 5G teknik man är ansluten till . Kanske är Operatörens val redan nu, alternativ att det är några få länder som har det tillgängligt på sina iPhones.

• Detta är det onödigaste som jag vet kommer , då jag sitter på den mjukvaran sen en tid tillbaka. iOS Meny i all ära , och kanon att dom knyter ihop säcken med sina prylar .Men med ett stort “M” , är att iOS menyn i MacOS 13 Ventura inte vidare trevlig att använda . Trots att man känner igen sig ifrån sin iPhone eller iPad. Speciellt om man kör på en hög upplösning med större TV, då får man ta fram kikaren. Går nog säkert att ändra större , men det har jag inte orkat gräva på😎 .

Här finns kik för detta 😉

https://www.macworld.com/article/803390/macos-ventura-system-preferences-settings.html

Jag skulle nog också föredra färre val ,tex färre färger för inte ha allt för många produkter.

Det som skjuts på tiden är nog dessa grejer .

Apple VR/AR headset and Apple Car

Further on the horizon are Apple Glasses or an Apple VR and mixed reality headset. And an Apple Car could come at some point down the road.

Tim Cook is allegedly planning to step down after "one more" big product reveal sometime between 2025 and 2028, so at least one of those innovations could be a few years out.

Det blev en blandning av egna tankar & rykten som fick bli denna text .Va längesen jag fick ihop ett såpass här stort svar , men det va la dags 😁 .  Nu har skärmen nästan flashat ihjäl mig vid skrivelsen av denna text . Så nu får jag vara i mörker tills eventet 😎

Allt gött , mot 5G och vidare 📡📱

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 4 september 2022

Spännande vad som kan bli av detta : 

https://www.mobil.se/nyheter/satellitstod-aven-for-iphone-13

https://www.mobil.se/nyheter/apple-uppges-ha-testat-satellituppkoppling-med-iphone-14

https://www.mobil.se/nyheter/sa-kan-sattelitfunktionerna-i-iphone-13-bli

Sker nog inte över en natt dock & lär nog säkert bli någon slags kostnad i form av prenumeration. Men helt klart att något är på gång , då fler märken och mjukvaror skvallrar om detta . 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 5 september 2022

Detta pirrar till

att en APPLE Watch PRO eller sport är på

gång går mig att verkligen gå igång. Klocka blir nog ny i år. :) 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 5 september 2022
Chipsgeneralen skrev:

Detta pirrar till

att en APPLE Watch PRO eller sport är på

gång går mig att verkligen gå igång. Klocka blir nog ny i år. :) 

https://macworld.idg.se/2.1038/1.755706/apple-watch-series-8

Ingen idé att snåla , satsa på guldversionen direkt 😎

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 6 september 2022

Stort är störst helt enkelt

ser redigt bitig ut i jämförelse med de ”vanliga” klockorna. 
Allt beror på hur det blir imorgon men tror jag kommer falla in (om tre har ett bra erbjudande lurandes) på en PRO. 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Skribent
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 6 september 2022

Imorgon smäller det! 

Vi har lagt in själva live-streamen från YouTube i det här inlägget. Så ifall ni vill - så har ni möjlighet att följa eventet direkt via det här inlägget 😊

(högst upp i tråden)

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 6 september 2022
JeppePeppe skrev:

Imorgon smäller det! 

Vi har lagt in själva live-streamen från YouTube i det här inlägget. Så ifall ni vill - så har ni möjlighet att följa eventet direkt via det här inlägget 😊

(högst upp i tråden)

ska förmodligen kolla live på kontoret 😂

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 6 september 2022
Chipsgeneralen skrev:

Stort är störst helt enkelt

ser redigt bitig ut i jämförelse med de ”vanliga” klockorna. 
Allt beror på hur det blir imorgon men tror jag kommer falla in (om tre har ett bra erbjudande lurandes) på en PRO. 

Ja det blir spännande och se om den kan tilltala 🤓rejäla grejer är framtidssäkra länge och bra . 

Rent generellt så blir väll priser ganska så lika överallt . Finns la inte så mycket subventioner från tillverkarna & Apple har sin raka linje på priser . Nu när man har ren avbetalning för hårdvara . Och sen abonnemanget för sig , mer uppdelat än förr . Och operatörerna har sina inkomster enbart på sin del av kakan antar jag 😎

Den stora skillnaden mot att köpa i andra butiker på avbetalning verkar vara administrationsavgifter , uppläggningskostnader och möjligtvis leverans kostnad . Som blir en del cashing i skillnad 😎🤓

Blir spännande och se hur tillgången av alla prylar kommer bli . Lär ju bli rejält tryck ! 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 7 september 2022

Ingen banner på https://www.tre.se/ angående eventet ? Sent nu iofs 😎

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 7 september 2022
frodrik91 skrev:

Tror inte man får hänvisa till detta med länkar osv. Det är luddigt men Apple är så jävlas hårda på sånt här 

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 7 september 2022

Apple watch PRO nu då. Jäklar va taggad jag är. Ta in den annars blir jag gruvligt besviken. 

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 7 september 2022
Chipsgeneralen skrev:

Apple watch PRO nu då. Jäklar va taggad jag är. Ta in den annars blir jag gruvligt besviken. 

haha bara på med dykartuberna och köra 😉

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 7 september 2022
Chipsgeneralen skrev:
frodrik91 skrev:

Tror inte man får hänvisa till detta med länkar osv. Det är luddigt men Apple är så jävlas hårda på sånt här 

Hehe ja dom har en del principer 😎 Känns ju lite som det blir samma som att bädda in tub länken här iofs 😎

pjnorman
Forum|alt.badge.img
  • Skillad
  • 59 kommentarer
  • 7 september 2022

Ja, när kan man beställa Ultra :-)

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1048 kommentarer
  • 7 september 2022
pjnorman skrev:

Ja, när kan man beställa Ultra :-)

i februari när Samsung lanserar sin nya! 😅

Bra frustration i Seoul just nu.

Airpods2 är ju ett måste. 

pjnorman
Forum|alt.badge.img
  • Skillad
  • 59 kommentarer
  • 7 september 2022

Har lite svårt för lur-modeller man opererar in i örat 😊 Vanliga AirPods och AirPods Max fungerar bäst 

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies