Skip to main content
Besvarat

Betalat faktura men fortfarande abonnemangsspärr

  • 18 december 2018
  • 4 svar
  • 276 visningar

Hade missat en faktura o därmed fått mitt abonnemang avstängt. Har nu betalat via mitt3 men det har gått mer än en timme och det har inte öppnats än. Vad är det för fel?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till faktura

Bäst svar av Nils

Hejsan @Triicky!

Hoppas allt är fint! Jag vill även passa på att inflika lite snabbt att det kan vara bra att som @Pettersson skriver starta om telefonen.

Jag har dock även varit med om att spärren tas bort först efter ett par timmar. Det kan dröja ända upp till 24 timmar, men sker normalt betydligt snabbare.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2690 kommentarer
  • 19 december 2018
Hej,

har det kommit igång än? 🙂 Testa annars att starta om din telefon!

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 822 kommentarer
  • Svar
  • 8 januari 2019
Hejsan @Triicky!

Hoppas allt är fint! Jag vill även passa på att inflika lite snabbt att det kan vara bra att som @Pettersson skriver starta om telefonen.

Jag har dock även varit med om att spärren tas bort först efter ett par timmar. Det kan dröja ända upp till 24 timmar, men sker normalt betydligt snabbare.

Hej jag är redan betalat igår i 28 december via  min Nordea konto men fortfarande står obetald 


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 29 december 2022

Hejsan 👋🏻 ,  @Netsanet Tesfaye 

Du ser att fakturan dragits på ditt Nordea konto . Men du ser på mitt3 i app eller webbläsare i inloggat läge att fakturan står ej som betalad / grön ? 
 

Det är oftast lite fördröjning tills det ändras i systemet och vid inloggat läge . Tex när betalningen sker på en fredag , så kan det börja synas måndag / tisdag veckan därpå . Även högtider så som röda dagar , jul / nyår förskjuter det . 
 

Så länge man vet att man betalat fakturan på bestämt datum som förfallodatumet säger , så kommer det ändras till betalt så småningom . Sen är det lite beroende på vilket betalsätt man har . 
Om det är Autogiro ,E-faktura , OCR Faktura eller Swish. 
 

Ser man inte att den står som betald efter några dagar efter förfallodatum , så är det bra att kontakta kundservice , så kan dom se över det hela . Så löser det sig tillslut 😚

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Om du har faktura avgift så tipsar jag om att ansöka om Autogiro / E-Faktura . Det är alltid gott för plånboken 😉

/F 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies