Skip to main content
Besvarat

Simkort aktiverat på fel abonnemang

  • 28 maj 2018
  • 6 svar
  • 1240 visningar

Hej, det finns två olika abonnemang på kontot på mitt tre, ett ör mitt och ett min pappas. När jag beställde nytt sim-kort stog det på lappen som följde med att det var kopplat till mitt nummer, men nu på mobilen står det att fet ör kopplat till min pappas. Kan inte heller välja mitt nummer på abonnemang för att beställa ett till i mitt nummer. Vad ska jag göra?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Pettersson

Hej,

när du beställer ett nytt simkort kommer det ej aktiverat. Du behöver sedan själv aktivera det, det kan du göra på valfritt abonnemang enligt instruktionerna i följebrevet.

Har du redan aktiverat det, vilken väg gick du då? Var står det att sim-kortet är kopplat till din pappa i din telefon?

Aktivera sim-kortet
Lättast brukar vara att logga in som administratör på Mitt 3, välja Abonneamang. Därefter gå in på det abonnemang som sim-kortet ska aktiveras på. Välj där ”Beställ-/aktivera simkort”, där finns en ruta för att fylla i simkortsnumret. Starta sedan om mobilen, så ska det fungera.

Beställa ett nytt simkort
Om du redan har aktiverat sim-kortet du beställde och behöver ett nytt, kan du precis ovanför rutan där du fyller i simkortsnumret beställa ett nytt.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 28 maj 2018
Hej,

när du beställer ett nytt simkort kommer det ej aktiverat. Du behöver sedan själv aktivera det, det kan du göra på valfritt abonnemang enligt instruktionerna i följebrevet.

Har du redan aktiverat det, vilken väg gick du då? Var står det att sim-kortet är kopplat till din pappa i din telefon?

Aktivera sim-kortet
Lättast brukar vara att logga in som administratör på Mitt 3, välja Abonneamang. Därefter gå in på det abonnemang som sim-kortet ska aktiveras på. Välj där ”Beställ-/aktivera simkort”, där finns en ruta för att fylla i simkortsnumret. Starta sedan om mobilen, så ska det fungera.

Beställa ett nytt simkort
Om du redan har aktiverat sim-kortet du beställde och behöver ett nytt, kan du precis ovanför rutan där du fyller i simkortsnumret beställa ett nytt.

  • Nykomling
  • 29 maj 2018
Jag har aktiverat, här på mitt tre står ''nytt simkort aktiverat kopplat till (min pappas nummer)
Det står även på min mobil.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 29 maj 2018
Widealm skrev:
Jag har aktiverat, här på mitt tre står ''nytt simkort aktiverat kopplat till (min pappas nummer)
Det står även på min mobil.

Då verkar det som att något blev fel när sim-kortet skulle aktiveras, fel abonnemang verkar ha valts.

Det finns två lösningar:
Lösning 1
  1. Ta det gamla sim-kortet för din pappa och aktivera det på hans abonnemang igen, så han får tillbaka sitt gamla så det fungerar som det ska för honom.
  2. Aktivera sedan det nya på ditt abonnemang (observera att det kan ta upp till 24h innan det går att aktivera igen).
Lösning 2
  1. Beställ ett nytt simkort igen.
  2. Aktivera simkortet på ditt abonnemang. Dubbelkolla att rätt abonnemang är valt innan ni fortsätter med aktvieringen. Det går också bra att din pappa ringer kundtjänst.

  • Nykomling
  • 29 maj 2018
Men jag kan inte välja mitt egna abonnemang på Mitt3 hemsidan, vet inte varför men det funkar inte heller. Och jag försökte aktivera sim-kortet igen men stog att det redan var aktiverat.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 29 maj 2018
Widealm skrev:
Men jag kan inte välja mitt egna abonnemang på Mitt3 hemsidan, vet inte varför men det funkar inte heller. Och jag försökte aktivera sim-kortet igen men stog att det redan var aktiverat.

Är ni inloggade som administratör?

Annafs är nog lättast att du och din pappa går in i en 3Butik så kan de fixa allt på plats där. Alternativt att din pappa ringer kundtjänst så får de kolla på vad som blir fel när ni försöker välja ditt abonnemang. Samt så kan de hjälpa till med sim-kortet. 🙂

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 4 juni 2018
Hej @Widealm, välkommen till 3Community!

Hur har allting gått med aktiveringen av SIM-kortet? Har det löst sig efter hjälpen som ni fått av @Pettersson?

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies