Fick nyligen mitt nuvarande abonnemang och telefonnummret överlåtet till mig själv. Gick in på mediamarkt där det är erbjudande (tills 30/9) om att få rabatt på telefonen när man tecknar nytt abonnemang med 3. Jag valde att behålla nuvarande nummer och valde billigare abonnemang.
Nu förstår jag ingenting eftersom jag inte har fått ett abonnemangsavtal att skriva under. Förstår inte om jag tecknade ett helt nytt abonnemang med samma telefonnummer eller om jag förlängde mitt abonnemang med samma telefonnummer och ny bindningstid + ny mobil? Har varit i kontakt med kundtjänst för både MediaMarkt och 3 men jag förstår inte riktigt om jag gjorde fel eller om jag bara ska vänta in ett mail? Ska jag säga upp mitt nuvarande abonnemang på 3surfa 25gb och sen teckna det nya abonnemanget? Eller blir det en förlängning. Hittar verkligen inte svar någonstans?! I min orderbekräftelse från MediaMarkt har jag betalat 250kr som inträdesavgift. Betyder det att jag måste säga upp mitt nuvarande abonnemang?
MediaMarkts kundtjänst säger att jag ska vänta på abonnemangsavtalet och skriva under.
Tres kundtjänst på mailen sa att jag inte gick igenom kreditkollen(vilket jag definitivt gör då mobilen blev billigare och jag valde ett billigare abonnemang än tidigare).
Tres kundtjänst på telefon sa att jag bara skulle avvakta tills en kreditupplysning visar att jag kan betala det abonnemanget jag valde. Men är det en förlängning eller ett nytt abonnemang?
Det jag vill ha är att jag behåller samma telefonnummer som jag alltid haft hos 3. Men ett nytt abonnemang och ny mobil med MediaMarkts kampanj. Har jag gjort något fel? Eftersom jag valde att behålla nummer när jag beställde från Mediamarkts hemsida, men ett annat abonnemang. Har heller ingen bindningstid på min nuvarande abonnemangsplan, så borde väll vara fritt fram egentligen? Men förlängde mitt abonnemang iochmed att den överläts till mig.
Har pratat med Ellen, Erik, Monica och många andra på kundtjänsten + 5 olika personer på MediaMarkts kundtjänst. Men fortfarande vet jag inte om jag kommer att få ny abonnemangsplan+nymobil med samma nummer?