Jag har 6 abonnemang på Tre, varav 2 bredband, totalt 100 GB till plattorna. Jag litar inte på telefonbolag. Fixade en ny telefon i somras, tror jag..Tog 2 surfplattor med 50 GB på varje. Surfplattorna skänkte vi bort, vi hade bättre och använder dem enbart inom wifi. Säljaren sa att de 100 GB surf på plattorna ingick i delad surf med telefonerna. Blev jag lurad? Killen var tydlig, har jag tur finns det en inspelning.
Vad skulle vi ha 100 GB surf till om det inte gick att dela med telefonerna? Betala för något man inte kan använda. Bokstavligen som att spola ner pengar i toan. Jag måste dra ner mina kostnader, är allvarligt sjuk med en inkomst på 11.000 kr. Allt blir dyrare och dyrare och ersättningen höjs inte i takt med ökat pris på varor och tjänster. Gröt 2 dagar innan ersättningen kommer in. Oförutsedda räkningar och andra kostnader? Tvingas låna av anhöriga, kan nog inte betala tillbaka det
Det går inte att skicka surf från bredband till mobil. Helt ok. Men enligt säljaren hamnade surfen från bredbandet i potten så att alla telefoner kan använda det.
Har beställt en Iphone 12 från Tre idag, har ju 2 veckors ångerrätt via telefon. Blev jag lurad i somras då jag fick 2 bredband, totalt 100 GB om det inte ingår i potten för delad surf? Då kommer jag avvecklala alla 6 abonnemang hos Tre undan för undan när bindningstiden går ut.
Har hört många som blivit lurade av telefonbolag, även Tre. Jag har varit nöjd med Tre och hoppas och tror att jag inte blivit lurad nu på något jag inte kan använda. Vad ska jag ha bredband till som jag inte använder? Som sagt, plattorna fick vänners barn, vi behövde bara GB från bredband till gemensam pott för alla våra 4 telefoner. Ska se om jag har inspelningen kvar eller om den kraschade..