Skip to main content
Besvarat

surfpott

  • 29 juni 2022
  • 4 svar
  • 809 visningar

Hej! Såg att någon ställt en liknande fråga men förstod inte helt svaret. Detta var frågan från ’Ems’, 6 dagar sen:

 

”Hej,

i mitt avtal står det att jag förutom min månads-surf har 3Extrasurf 30GB. Denna månaden har jag använt upp min surf för första gången. Enda alternativet från er är att köpa till surf om jag vill surfa. Men varför får jag inte använda surfen som ingår i avtalet? Hur kommer jag åt de 30 extra GB? 
eller har jag missuppfattat något?”

 

Jag har i mitt avtal fått sagt att jag har en surfpott på 30GB, och nu för första gången tog min surf slut (skriver detta via att jag delar internet från min jobbmobil) och undrar varför inte potten slås på? Är på mitt sommarställe där vi ej har Wi-Fi så hade räknat med att potten skulle fungera. Vad händer?  Får likt Ems bara upp alternativ att köpa surf och inget om potten.

Bäst svar av frodrik91

Hej , @Saraee  Tråkigt att höra att din surf säger att den är slut . 

 

Om du loggar in på mitt3 med BankID , så ska du kunna se din surfpott och vad du har förbrukat . Om man förbrukat det man har , så är de att köpa extra eller vänta till fredag då det är den 1e det fylls på med ny månad . 
( Här kan man också se vad surfen gått till mer specifikt ) .

Ofta är det saker man inte tänker på som drar surf . I bakgrunden , automatiska uppdateringar både appar & system ) samt även att man skickar bilder , videos så kallat uppladdning .) videos drar mycket , och speciellt i högre kvalitet . 

Om du ofta får slut på surf , tidigare eller framöver . Så skulle jag tipsa om öka surfpotten , för det kan man alltid . Men aldrig minska . Det är billigare än köpa extra surf . I detta fallet så skulle jag råda dig att ringa kundtjänst och se vad som kan göras så du kan 

 

Hoppas att det löser sig för dig 🙃hojta till om du behöver mer assistans . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 29 juni 2022

Hej , @Saraee  Tråkigt att höra att din surf säger att den är slut . 

 

Om du loggar in på mitt3 med BankID , så ska du kunna se din surfpott och vad du har förbrukat . Om man förbrukat det man har , så är de att köpa extra eller vänta till fredag då det är den 1e det fylls på med ny månad . 
( Här kan man också se vad surfen gått till mer specifikt ) .

Ofta är det saker man inte tänker på som drar surf . I bakgrunden , automatiska uppdateringar både appar & system ) samt även att man skickar bilder , videos så kallat uppladdning .) videos drar mycket , och speciellt i högre kvalitet . 

Om du ofta får slut på surf , tidigare eller framöver . Så skulle jag tipsa om öka surfpotten , för det kan man alltid . Men aldrig minska . Det är billigare än köpa extra surf . I detta fallet så skulle jag råda dig att ringa kundtjänst och se vad som kan göras så du kan 

 

Hoppas att det löser sig för dig 🙃hojta till om du behöver mer assistans . 
 

Med vänlig hälsning, F 


  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 16 augusti 2022

Det vet jag MEN jag köpte till  och utökade min surf från 50 till 60 förra månaden och jag vill endast ha det som en engångs utökning av min surfpott. 

Fråga: läggs outnyttjad surf till nästa period


  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 16 augusti 2022

var blev du av ?????


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 16 augusti 2022

Hejsan 🤗, @zigge2013 

Är du samma person som @Saraee eller misstar jag mig :) 

Om du har 50 GB Surf i ditt Grund - Abonnemang , så kan du öka det tillfälligt om du vill ,men inte minska under bindningstid . Lite osäker på om 60 GB finns , om de inte blir obegränsat som nästa steg . Och du kan när som helst ändra tillbaka till det du har i grunden , dvs 50 GB . Så ja du kan utöka surfen som en gångs företeelse . 

Outnyttjad surf följer ej med över till nästa månads period av surf . 

 

Med vänlig hälsning, F 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies