Skip to main content
Besvarat

Uppsägning av abbonemang

  • 3 september 2022
  • 2 svar
  • 3193 visningar

Den 28/1 - 2021 skrev jag på ett avtal i affären om att abbonemanget på Tre 3 gäller i 2 år.

Jag ångrade mig dagen efter men då var det för sent eftersom pappret redan var ifyllt.

Jag vill säga upp mitt abbonemang på Tre som jag aldrig har använt trots betalning varje månad.

Telefonnumret som jag alltså inte använder hos Tre är 07xxxxxxxx .

Eftersom det var den 28/1 - 2021 som avtalet skrevs så innebär det väl att jag binder mig till och med

28/1 - 2023 och inte längre är kund hos er efter det datumet.

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Pensionär 

Vad jag vet så förekommer det ingen bindningstid , men 1 månaders uppsägningstid på själva abbonnemangen, och så har det varit ett bra tag skulle jag nog säga. Det som inkluderas är :Samtal / Sms/Surf och extratjänster.

Sen om man väljer ny mobil i samma veva . Då är det en avbetalning av mobilen som är bunden i 12/24/36 Månader, beroende på hur effektiv avbetalning av mobilen man väljer.

Så man inte blandar ihop dessa , även om dom kommer på samma faktura.

Sen kanske det fortfarande finns kombinationer i samband med att man väljer telefoni & ny mobil, Som kanske ger en bindningstid mot något lägre kostnad .Men som sagt , tror detta är borta då jag själv kikade på mitt och jag har haft mitt minst 12 månader iaf . Men kanske kan vara något äldre avtal som ligger kvar beroende på när man skaffade det .

https://www.tre.se/treforetag/support/foretag-abonnemang-och-tjanster/vad-har-jag-for-bindningstid-uppsagningstid

Men jag skulle nog råda dig till att kontakta kundservice , då detta är ett öppet forum, som inte kan behandla några personuppgifter. Därav så bör man också vara försiktig med att lämna ut dom här .

 

Här har du information om hur du kan kontakta 3 Kundservice .

3 Kundservice - Telefon , Chatt & mail kontakt. Alt närmaste 3Butik.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

073 530 0400


(Värt att nämna är att dom har stängt på Söndagar. )
 

Angående Ångerrätten :

https://www.tre.se/support/dokument/avtal-angerrat

 

Mvh F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 3 september 2022

Hejsan 🙂, @Pensionär 

Vad jag vet så förekommer det ingen bindningstid , men 1 månaders uppsägningstid på själva abbonnemangen, och så har det varit ett bra tag skulle jag nog säga. Det som inkluderas är :Samtal / Sms/Surf och extratjänster.

Sen om man väljer ny mobil i samma veva . Då är det en avbetalning av mobilen som är bunden i 12/24/36 Månader, beroende på hur effektiv avbetalning av mobilen man väljer.

Så man inte blandar ihop dessa , även om dom kommer på samma faktura.

Sen kanske det fortfarande finns kombinationer i samband med att man väljer telefoni & ny mobil, Som kanske ger en bindningstid mot något lägre kostnad .Men som sagt , tror detta är borta då jag själv kikade på mitt och jag har haft mitt minst 12 månader iaf . Men kanske kan vara något äldre avtal som ligger kvar beroende på när man skaffade det .

https://www.tre.se/treforetag/support/foretag-abonnemang-och-tjanster/vad-har-jag-for-bindningstid-uppsagningstid

Men jag skulle nog råda dig till att kontakta kundservice , då detta är ett öppet forum, som inte kan behandla några personuppgifter. Därav så bör man också vara försiktig med att lämna ut dom här .

 

Här har du information om hur du kan kontakta 3 Kundservice .

3 Kundservice - Telefon , Chatt & mail kontakt. Alt närmaste 3Butik.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

073 530 0400


(Värt att nämna är att dom har stängt på Söndagar. )
 

Angående Ångerrätten :

https://www.tre.se/support/dokument/avtal-angerrat

 

Mvh F


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 15 september 2022

Hejsan @Pensionär!

Har svaret som @frodrik91 skrev, hjälpt dig något? Markera gärna svaret som “Bästa svar” så hjälper det andra som har samma fundering framöver 😊


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies