Skip to main content
Besvarat

betala klart telefon, behålla abonnemang.

• 9 oktober 2022
  • 2 svar
  • 1071 visningar

Har bindningstid till maj 2023, men skulle vilja slutbetala den telefon jag har nu. 

Jag vill behålla mitt abonnemang, min fråga är då ifall jag kan betala klart den telefon jag har nu och förlängs abonnemanget med en ny telefon? 

Eller krävs det att jag slutbetalar hela abonnemanget? 

Bäst svar av Chipsgeneralen

Magnusolsson skrev:

Har bindningstid till maj 2023, men skulle vilja slutbetala den telefon jag har nu. 

Jag vill behålla mitt abonnemang, min fråga är då ifall jag kan betala klart den telefon jag har nu och förlängs abonnemanget med en ny telefon? 

det kräver bara telefonen. 
så om du har tex 3800:- på telefonen blir slutfaktura den summan + månadskostnad för abb. 
månaden efter är det då bara abb kostnad du betalar så länge du ville 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1713 kommentarer
  • 10 oktober 2022

Hejsan 🙂, @Magnusolsson 

Jag tror nog det ska gå eftersom mobilen är på avbetalning och abonnemangen är obudna.  Är väll om det är någon kombo , som ger rabatter och så som kan förändras.

Men det bästa för din del är att höra av dig till kundservice , så kan dom se över vad som kan göras i ditt fall .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Mvh F

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • Svar
  • 10 oktober 2022
Magnusolsson skrev:

det kräver bara telefonen. 
så om du har tex 3800:- på telefonen blir slutfaktura den summan + månadskostnad för abb. 
månaden efter är det då bara abb kostnad du betalar så länge du ville 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies