Skip to main content
Besvarat

Nummerflytt

  • 12 april 2023
  • 1 svar
  • 117 visningar

 

Hej!

 

Mitt namn är Lisa Gääw Rolander och jag bytte nyligen från er halebop till tre, då jag köpte en ny mobil. Jag skrev i att jag skulle behålla mitt tidigare nummer (07XXXXXXX). Jag har nu lite strul, mitt nummer verkar inte vara helt överfört då mina kontakter får sms från ett annat nr och inte mitt tidigare.

 

Sedan ska jag åka till UK mellan 26-30e april. Kan man köpa något tillägg så det går att surfa där?

 

Tack på förhand.

Vänliga hälsningar

Lisa Gääw Rolander

Bäst svar av Qwirks

Kan andra ringa dig på ditt gamla nummer? Om du ringer till någon, vilket nummer syns då? Om ditt gamla nummer fungerar i båda dessa fall när du har ditt 3-simkort i telefonen har nummerporteringen gått igenom som den ska. Om inte, behöver du kontakta 3 kundservice.

Detta är ett publikt kundforum för diskussion kunder emellan så det kan vara bra att inte skriva ut sitt telefonnummer här om du inte vill få oönskade samtal.

Om du har en iPhone kan det vara så att den har registrerat det med ditt tillfälliga nummer som du fick hos 3 innan nummerporteringen. Gå till Inställningar - Mobilnät - Mitt nummer och säkerställ att rätt nummer står där. Starta sedan om telefonen. Du kan också kontrollera att rätt nummer står under Inställningar - Meddelanden och under Inställningar - FaceTime.

Visa original

Forum|alt.badge.img+36
  • Ambassadör
  • 12 april 2023

Kan andra ringa dig på ditt gamla nummer? Om du ringer till någon, vilket nummer syns då? Om ditt gamla nummer fungerar i båda dessa fall när du har ditt 3-simkort i telefonen har nummerporteringen gått igenom som den ska. Om inte, behöver du kontakta 3 kundservice.

Detta är ett publikt kundforum för diskussion kunder emellan så det kan vara bra att inte skriva ut sitt telefonnummer här om du inte vill få oönskade samtal.

Om du har en iPhone kan det vara så att den har registrerat det med ditt tillfälliga nummer som du fick hos 3 innan nummerporteringen. Gå till Inställningar - Mobilnät - Mitt nummer och säkerställ att rätt nummer står där. Starta sedan om telefonen. Du kan också kontrollera att rätt nummer står under Inställningar - Meddelanden och under Inställningar - FaceTime.


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies