Har “klantat” mig rejält och provat med fler olika puk-koder och har nu mobilen låst sig då alla puk-koder har använts.
Antar att lösningen är att bara skaffa en nytt sim-kort?
Har “klantat” mig rejält och provat med fler olika puk-koder och har nu mobilen låst sig då alla puk-koder har använts.
Antar att lösningen är att bara skaffa en nytt sim-kort?
Bäst svar av frodrik91
Hejsan ,
Självaste mobilen låser sig inte av att du skriver fel pin-kod . Möjligtvis om du har en Lösenkod som enbart gäller till din telefon & den skrivs fel . Så kan det bli en låsning en stund till att börja med , sen kan det öka om man fortsätter skriva fel lösenkod.
Se så du har rätt PUK-Kod till det Sim-kortet / Telefonnumret.
Du kan se din rätta PUK-Kod som är kopplat till ditt nummer genom att logga in på Mitt3 i App eller Webbläsare. Efter 3 styckna felskrivningar krävs denna PUK-Kod.
https://www.tre.se/ → Logga in Mitt3. Se så du väljer rätt telefonnummer/abonnemang ifall du har flera kopplade till användaren.
Om det inte fungerar efter säkerställt att det är rätt puk-kod , så kan det vara bra att skaffa ett nytt sim-kort . Du kan antingen beställa ett nytt via inloggningen . Eller om du har vägarna förbi en 3Butik.
För övrigt så är det alltid bra att hålla sig uppdaterad med mjukvaran för telefonen för undvika problem & ha god säkerhet. Kan även vara relevant att hålla appar uppdaterade . Speciellt på Android telefoner.
/F
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
3Community är ett publikt forum. Vänligen dela inte känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.
3Community är ett publikt forum. Vänligen dela inte känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.