Skip to main content
Besvarat

Behöver aktivera nummer, och behöver en ny kod, tack.

  • 26 februari 2025
  • 2 svar
  • 30 visningar

Jag har flera nummer under min abonnemang, men en av dem funkar inte

Bäst svar av Limpen

Hejsan ​@Baraa! Välkommen till 3Community 👋🏻

Har du nyligen flyttat in numret som inte fungerar, eller har du haft numret hos oss även innan det slutade fungera?

 

Nu vet jag inte vilken typ av mobiltelefon du har, men ett vanligt problem kopplat till att just nummer slutar fungera är att det har fastnat i Apples iMessage-/FaceTime-tjänst. Detta löser man på följande sätt:

  1. Gå till inställningar.
  2. Sök på “Meddelanden” och klicka.
  3. Stäng av “iMessage”.
  4. Sök sedan på “FaceTime”.
  5. Klicka och stäng av “FaceTime.
  6. Starta om enheten och aktivera tjänsterna på nytt.

Om problem fortfarande kvarstår, skulle jag rekommendera att du tar hjälp av oss genom att klicka här

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
Baraa skrev:

Jag har flera nummer under min abonnemang, men en av dem funkar inte

@Baraa Hej,

Detta är ett publikt forum så skriv inte känsliga uppgifter såsom mobilnummer här 😃

Så till din fråga, denna typ av förfrågningar måste du ta personligen med kundtjänst på tel 0735-300 400 


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 181 kommentarer
  • Svar
  • 3 mars 2025

Hejsan ​@Baraa! Välkommen till 3Community 👋🏻

Har du nyligen flyttat in numret som inte fungerar, eller har du haft numret hos oss även innan det slutade fungera?

 

Nu vet jag inte vilken typ av mobiltelefon du har, men ett vanligt problem kopplat till att just nummer slutar fungera är att det har fastnat i Apples iMessage-/FaceTime-tjänst. Detta löser man på följande sätt:

  1. Gå till inställningar.
  2. Sök på “Meddelanden” och klicka.
  3. Stäng av “iMessage”.
  4. Sök sedan på “FaceTime”.
  5. Klicka och stäng av “FaceTime.
  6. Starta om enheten och aktivera tjänsterna på nytt.

Om problem fortfarande kvarstår, skulle jag rekommendera att du tar hjälp av oss genom att klicka här


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies