Skip to main content
Besvarat

faktura samt surf

  • 10 mars 2025
  • 3 svar
  • 60 visningar

Hej. Jag undrar varför ni höjt priset på mitt abonnemang utan att jag ska godkänna detta? Jag betalar för ett abonnemang och har ett avtal. När ni nu ändrar både kostnad och surf så är detta inte alls okej. Hur ställer ni ej till detta? 
 

 

sen står det att era abonnemang ska innehålla 5G jag har endast 4G betalar jag för 5G och endast får 4G eller vad är detta? 

Bäst svar av Pettersson

​Hej,

 

om en prisjustering har skett ska du ha fått infoformation om det via mail eller SMS en period innan. Har du en pågående bindningstid sker förändringen när bindningstiden har gått ut, om du har informerats om detta. 

Gällande 4G/5G. I vilken stad befinner du dig samt vilken telefon är det du har?

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 10 mars 2025

​Hej,

 

om en prisjustering har skett ska du ha fått infoformation om det via mail eller SMS en period innan. Har du en pågående bindningstid sker förändringen när bindningstiden har gått ut, om du har informerats om detta. 

Gällande 4G/5G. I vilken stad befinner du dig samt vilken telefon är det du har?


  • Nykomling
  • 10 mars 2025

Jag har en bindningstid. Dock var överenskommelsen första 3 månaderna 0kr därefter 199kr i månaden. Varför jag reagerar nu var för just det smset du menar, det har jag fått. Då jag gick in kollade och då har jag istället 248kr i månaden. Jag antar att jag har signerat för detta men såhär ska det inte gå till. Man säger något och därefter är det inte enligt överenskommelsen. 
 

jag skulle gärna vilja se avtalet jag signerat på. 
 

monilen är inte med i abonnemanget och det är en iPhone 12 och jag bor i Karlshamn. 


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 10 mars 2025

Hej ​@Jonathan_M, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Precis som ​@Pettersson skriver sker prisförändringen i samband med att bindningstiden för ditt nuvarande avtal går ut. Du kan se hur långt du har kvar av din bindningstid genom att:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på ditt abonnemang
  3. Se bindningstid

För att se ditt/dina avtal hos oss gör du följande:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på Inställningar
  3. Under rubriken Avtalsdokument klickar du på Läs dina avtalsdokument 

Gällande 5G så finns i skrivande stund inget 5G-nät i Karlshamn, därav ser du att du har 4G och inte 5G. Mobiltelefonen och abonnemanget som du har stödjer 5G. Du kan se planerad utbyggnad i Karlshamn här. Sök på din adress och välj sedan Utbyggnad. 🙂


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies