Skip to main content
Besvarat

Operatörlås

  • 5 september 2018
  • 4 svar
  • 941 visningar

Hej. Försöker låsa upp min Samsung och har skrivit i min IMEI-nummer och gjort det jag ska där men sedan när allt är klart kommer det upp att sidan inte kan hittas, vad beror det på?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Erik

Hej @Emme92! Vill börja med att välkomna dig till 3Community och tacka för din fråga :)

Jag fick precis information om att vi har tekniska problem med operatörskoder på Tre.se som gör att man får upp meddelandet ”Sidan kan inte visas”. Våra tekniker jobbar för att lösa det men jag tror inte att det blir klart redan ikväll.

Jag behöver tyvärr be dig att vänta och testa igen imorgon. Om vi inte hittar en lösning relativt snabbt rekommenderar jag att du följer @Tristan tips och tar kontakt med mina kollegor på kundservice. De kan hjälpa dig med upplåsning direkt via telefon eller annan kontaktväg.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 5 september 2018
Hej Emme!

Det är svårt att besvara din fråga om vad exakt detta beror på.

Kan vara att du tillfälligt hade problem med uppkopplingen alternativt att något gick fel när du skulle gå vidare till sista steget.

Du kan pröva med att rensa webbhistoriken, inklusive cache, i din webbläsare och starta om den innan du gör ett nytt försök att låsa upp din mobil.

Ifall du fortfarande bara får samma felmeddelande som resultat rekommenderar jag att du tar kontakt med Kundservice under morgondagen.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • Svar
  • 5 september 2018
Hej @Emme92! Vill börja med att välkomna dig till 3Community och tacka för din fråga :)

Jag fick precis information om att vi har tekniska problem med operatörskoder på Tre.se som gör att man får upp meddelandet ”Sidan kan inte visas”. Våra tekniker jobbar för att lösa det men jag tror inte att det blir klart redan ikväll.

Jag behöver tyvärr be dig att vänta och testa igen imorgon. Om vi inte hittar en lösning relativt snabbt rekommenderar jag att du följer @Tristan tips och tar kontakt med mina kollegor på kundservice. De kan hjälpa dig med upplåsning direkt via telefon eller annan kontaktväg.

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • 5 september 2018
@Erik

Intressant information.
Jag testade nämligen med IMEI för min gamla iPhone 3GS och kom vidare utan problem, men det kan bero på att den operatörskoden redan är beställd sedan tidigare.

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • 5 september 2018
Tristan skrev:
@Erik

Intressant information.
Jag testade nämligen med IMEI för min gamla iPhone 3GS och kom vidare utan problem, men det kan bero på att den operatörskoden redan är beställd sedan tidigare.


Tack för att du testade!
Felet är dessvärre sporadiskt och jag kan vid denna tidpunkt inte svara på om det gäller specifika tillverkare/modeller eller andra inställningar på abonnemanget. Så fort jag fått bekräftat att felet är åtgärdat så uppdaterar jag er i denna tråd. 🙂

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies