Skip to main content
Besvarat

Hur får jag bort min SIM-kortsspärr?

  • 11 september 2018
  • 3 svar
  • 1127 visningar

  • Registrerad användare
Hej,

Spärrade nyligen mitt abonnemang eftersom att jag blev bestulen på min telefon. har nu köpt en ny telefon och har fått hem ett nytt SIM-kort, har även aktiverat det SIM-kortet. Men jag har fortfarande ingen möjlighet att ringa? Rösten i telefonen säger att jag antingen INTE har betalat min faktura (vilket jag definitivt har) eller att jag har kostnadskontroll? båda de alternativen stämmer inte in på mig. Hur ska jag gå tillväga? Har inte möjlighet att få en annan telefon då jag är iväg, så kan inte ringa. hur ska jag göra? Tycker det är konstigt att man inte kan aktivera telefon via sin egen sida... Snälla, är tacksam för snabbt svar!

Bäst svar av Tristan

Hej Joep!

Om du har spärrat ditt abonnemang måste också spärren släppas för att du skall kunna nyttja det nya aktiverade SIMkortet.

Har du försökt med att nå Kundservice genom att ringa 300 i din mobil?

Ifall det inte fungerar och du inte har tillgång till någon annan telefon på vilken du kan nå Kundservice på 0735 300 400 föreslår jag att du tar kontakt med dem via chatten länkad nedan.
Chatt

Då bör du vara igång igen inom 10-15 minuter från när du får kontakt med Kundservice.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Tristan
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+10
  • Superhjälte
  • 524 kommentarer
  • Svar
  • 11 september 2018
Hej Joep!

Om du har spärrat ditt abonnemang måste också spärren släppas för att du skall kunna nyttja det nya aktiverade SIMkortet.

Har du försökt med att nå Kundservice genom att ringa 300 i din mobil?

Ifall det inte fungerar och du inte har tillgång till någon annan telefon på vilken du kan nå Kundservice på 0735 300 400 föreslår jag att du tar kontakt med dem via chatten länkad nedan.
Chatt

Då bör du vara igång igen inom 10-15 minuter från när du får kontakt med Kundservice.

har exakt samma problem. hur gör jag?

Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 407 kommentarer
  • 12 juni 2019
KatarinaESvensson skrev:
har exakt samma problem. hur gör jag?


Hejsan @KatarinaESvensson! 😊

Om ditt abonnemang också varit spärrat och du fått hem nytt SIM-kort som du aktiverat måste även spärren tas bort innan du kan använda abonnemanget igen. Den försvinner inte av sig själv nämligen.

Du kan få hjälp med detta i kontakt med kundservice eller i din närmsta 3Butik.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies