Skip to main content
Besvarat

Autogiro - får fortfarande faktureringsavgift

  • 24 december 2018
  • 1 svar
  • 422 visningar

Hej
jag har autogiro men får fortfarande en faktura kostnad på 49 kr hur löser jag det?
vänligen
ingela Fondin

Bäst svar av Nils

Halloj! :-)

Detta beror på att SMS-avisering ej har aktiverats. Det är något som du kan aktivera smidigt direkt på Mitt3, alternativt kan kundservice göra det åt dig.

Om du loggar in på Mitt3 så kan du ändra det direkt under fliken Faktura.

En annan anledning kan vara att fakturan har skickats ut innan Autogirot blev aktiverat och man blir då debiterad, men nästkommande månader så får man istället ett SMS om hur mycket som dras och slipper då avgiften.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Nils
Moderator
Forum|alt.badge.img+36
  • Moderator
  • 826 kommentarer
  • Svar
  • 7 januari 2019
Halloj! :-)

Detta beror på att SMS-avisering ej har aktiverats. Det är något som du kan aktivera smidigt direkt på Mitt3, alternativt kan kundservice göra det åt dig.

Om du loggar in på Mitt3 så kan du ändra det direkt under fliken Faktura.

En annan anledning kan vara att fakturan har skickats ut innan Autogirot blev aktiverat och man blir då debiterad, men nästkommande månader så får man istället ett SMS om hur mycket som dras och slipper då avgiften.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies