Skip to main content
Besvarat

Obetald faktura men har Autogiro?

  • 11 juni 2018
  • 1 svar
  • 624 visningar

På min sida står det att fakturan för maj är obetald. Om tar fram fakturan står det att beloppet, 281 kr dras via autogiro. Detta har fungerat tidigare utan problem.
Junifakturan kom däremot som en pappersfaktura. Varför fungerar inte autogirot då? Börjar bli irriterad på detta. Det är ju omöjligt att få prata med kundtjänst ("Din plats i kön är 55!"). Var för inte förbättra den personliga servicen? Berätta hur lång väntetiden beräknas vara. Nu vet man ju inte om det tar 15 minuter eller en timme.

undefinededigerat] - Ämnet har flyttats till faktura, Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Erik

Hej och varmt välkommen hit! Tack för din fråga och feedback.

Gällande kön till vår kundservice - jag förstår precis vad du menar, vi har nyligen bytt ut vårt kösystem på kundservice och tittar just nu på möjligheten att berätta om tiden istället för köplats. Det är en liten teknisk utmaning som vi jobbar på och hoppas på att hitta en lösning om inte allt för avlägsen framtid. Kan också nämna att även om plats 55 låter som mycket, så ska det inte alls ta långt tid innan du når oss med tanke på antalet kollegor som arbetar på telefon.

Vad gäller själva fakturan så måste jag säga att det låter väldigt underligt. Har du möjligtvis bytt bank/konto nyligen? Vi ska självklart hjälpa dig att reda ut det hela i två enkla steg:

  1. Ansök om Autogiro via Mitt3 med hjälp av Bank ID. Läs mer
  2. Kundservice kommer att kontakta dig via mail gällande den obetalda fakturan.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • Svar
  • 11 juni 2018
Hej och varmt välkommen hit! Tack för din fråga och feedback.

Gällande kön till vår kundservice - jag förstår precis vad du menar, vi har nyligen bytt ut vårt kösystem på kundservice och tittar just nu på möjligheten att berätta om tiden istället för köplats. Det är en liten teknisk utmaning som vi jobbar på och hoppas på att hitta en lösning om inte allt för avlägsen framtid. Kan också nämna att även om plats 55 låter som mycket, så ska det inte alls ta långt tid innan du når oss med tanke på antalet kollegor som arbetar på telefon.

Vad gäller själva fakturan så måste jag säga att det låter väldigt underligt. Har du möjligtvis bytt bank/konto nyligen? Vi ska självklart hjälpa dig att reda ut det hela i två enkla steg:

  1. Ansök om Autogiro via Mitt3 med hjälp av Bank ID. Läs mer
  2. Kundservice kommer att kontakta dig via mail gällande den obetalda fakturan.

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies