Skip to main content
Besvarat

Autogiro

  • 1 november 2022
  • 1 svar
  • 160 visningar

Hej, 

Jag har nyligen ändrat till autogiro som betalningsmetod. I 3 appen stod det att min faktura för Oktober skulle dras med autogiro den 28/10. Jag upptäckte idag att det aldrig hade dragits och betalade då in fakturan manuellt istället. Vänligen se till att det inte blir några anmärkningar eller extra kostnader eftersom det blev betalning någon dag sent.... 

Kommer det att dras på autogiro i November eller är det något mer jag behöver göra? Så jag slipper samma strul denna månad. 

Tack på förhand 

Med vänlig hälsning

Frida

 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Frida Henningsson 

Jag kan tänka mig att eftersom 28e Oktober var en fredag. Så kan det bli lite fördröjning när det går mot helg & att det dras 31/10 eller idag 1/11 istället.

Det ska nog inte vara någon fara. Eftersom du verkar ha ett aktivt Autogiro , så ska det fungera av sig självt . Dock kan det möjligtvis bli en dubbel debitering om autogiro dras nu , utöver din manuella betalning . Och då blir innestående pengar för dragning av din nästkomande faktura .

Men du bör kunna se att din faktura är betalad och klar , vid inloggning på mitt3 i app eller i webbläsare. Beroende på hur du gjorde din manuella betalning , så kan det möjligtvis dröja olika tid innan det visas.

Men ser du att den inte är betalad inom en dag eller två , så skulle jag råda dig kontakta kundservice.

Här får du deras uppgifter , ifall du behöver dom 🙂

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Mvh F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 1 november 2022

Hejsan 🙂, @Frida Henningsson 

Jag kan tänka mig att eftersom 28e Oktober var en fredag. Så kan det bli lite fördröjning när det går mot helg & att det dras 31/10 eller idag 1/11 istället.

Det ska nog inte vara någon fara. Eftersom du verkar ha ett aktivt Autogiro , så ska det fungera av sig självt . Dock kan det möjligtvis bli en dubbel debitering om autogiro dras nu , utöver din manuella betalning . Och då blir innestående pengar för dragning av din nästkomande faktura .

Men du bör kunna se att din faktura är betalad och klar , vid inloggning på mitt3 i app eller i webbläsare. Beroende på hur du gjorde din manuella betalning , så kan det möjligtvis dröja olika tid innan det visas.

Men ser du att den inte är betalad inom en dag eller två , så skulle jag råda dig kontakta kundservice.

Här får du deras uppgifter , ifall du behöver dom 🙂

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Mvh F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies