Skip to main content
Besvarat

Reparation mobil

  • 23 juni 2023
  • 1 svar
  • 182 visningar

Hej! 

Ska skicka in en mobil på reparation men vi har inte fått utbytesenheten än vilket det står i vårt ärende. Vill inte bli debiterad på 10000 kr så är lite stressad över hur vi ska göra.

Har nu gått ca 2 veckor och är nu på Gotland. Hur löser vi detta? 

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 👋🏻 , @Emmyborchwallin 

Är information om ärendet ifrån försäkringen via 3 ? 
Att ni ska få en ersättningsenhet eller en tillfällig mobil under reparationen . 
Eller är informationen från 3 . 

Skulle tipsa om direkt kontakta försäkringsbolagets kundservice. För att se hur det ligger till och varför det dröjt . Ska inte ta så lång tid vad jag vet , utan det ska vara effektivt .

Och antar man ska kunna få utbytestelefonen hem först för att kunna säkerhetskopiera över allt viktigt man har på telefonen . För att sen tömma och skicka in den skadade telefonen. 

( Har inte riktigt koll i vilka fall man får låna telefon under tiden av reparation ,tills den kommer tillbaka eller om man alltid får utbytes. Och slipper skifta telefon fram och tillbaka under en period . Mer än om mobilen är rejält skadad eller stulen ) 

Beroende på vilken försäkring som är för telefonen , så kan du se nedan vilken kundservice du behöver kontakta . 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Hoppas det svarade på din fråga . Det ska iaf inte ta 2 veckor utan det ska gå fort när man väl fått sin skadeanmälan gjord och godkänd.

/F 

 

 

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 23 juni 2023

Hejsan 👋🏻 , @Emmyborchwallin 

Är information om ärendet ifrån försäkringen via 3 ? 
Att ni ska få en ersättningsenhet eller en tillfällig mobil under reparationen . 
Eller är informationen från 3 . 

Skulle tipsa om direkt kontakta försäkringsbolagets kundservice. För att se hur det ligger till och varför det dröjt . Ska inte ta så lång tid vad jag vet , utan det ska vara effektivt .

Och antar man ska kunna få utbytestelefonen hem först för att kunna säkerhetskopiera över allt viktigt man har på telefonen . För att sen tömma och skicka in den skadade telefonen. 

( Har inte riktigt koll i vilka fall man får låna telefon under tiden av reparation ,tills den kommer tillbaka eller om man alltid får utbytes. Och slipper skifta telefon fram och tillbaka under en period . Mer än om mobilen är rejält skadad eller stulen ) 

Beroende på vilken försäkring som är för telefonen , så kan du se nedan vilken kundservice du behöver kontakta . 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg

Hoppas det svarade på din fråga . Det ska iaf inte ta 2 veckor utan det ska gå fort när man väl fått sin skadeanmälan gjord och godkänd.

/F 

 

 


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies