Skip to main content
Besvarat

Autogiro har inte dragits

• 1 februari 2024
  • 6 svar
  • 172 visningar

Vilken krångligt och ni sköter inte er jobb. jag har valt autogiro som betalmetod och fakturan ej betald i tid. 

Bäst svar av JeppePeppe

Hejsan @gulnur!

Ledsen att det inte fungerat som tänkt för dig.

När fick du bekräftelse att ditt autogiro var aktivt? Fick du det denna månad, så dras det först på fakturan som kommer nästa månad - jag beklagar verkligen ifall det varit otydligt.

Ifall ditt autogiro varit aktivt under längre tid, så rekommenderar jag att du kontaktar oss här - så kan vi kika närmre på vad det beror på.

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till faktura

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

6 svar

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
gulnur skrev:

Vilken krångligt och ni sköter inte er jobb. jag har valt autogiro som betalmetod och fakturan ej betald i tid. 

Kan det vara så att det inte fanns täckning på kontot på förfallodagen? I sådana fall görs nya försök efteråt till betalning kan ske. Då blir faktura inte betald i tid....

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 2 februari 2024

nej det stämmer inte. Det funnits tillräckligt summa

för betalning

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
gulnur skrev:

nej det stämmer inte. Det funnits tillräckligt summa

för betalning

Då kan det kanske bero på när autogirot registrerades hos er bank respektive hos 3. Kolla på din senaste faktura annars. Där ska det framgå om beloppet dras via autogiro 

• Skribent
  • Nykomling
  • 2 kommentarer
  • 2 februari 2024

står dras med autogiro

Martin 3 kund i 19år
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+35
gulnur skrev:

står dras med autogiro

Då tycker jag att ni ska ringa 3 kundtjänst på måndag och höra er för. 

Eftersom 3Community är ett publikt forum så kan ingen från 3 besvara dina frågor i detalj i denna tråd... 

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • Svar
  • 6 februari 2024

Hejsan @gulnur!

Ledsen att det inte fungerat som tänkt för dig.

När fick du bekräftelse att ditt autogiro var aktivt? Fick du det denna månad, så dras det först på fakturan som kommer nästa månad - jag beklagar verkligen ifall det varit otydligt.

Ifall ditt autogiro varit aktivt under längre tid, så rekommenderar jag att du kontaktar oss här - så kan vi kika närmre på vad det beror på.

// Redigerat // - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till faktura

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies