Besvarat
Mobilt bredband fungerar inte längre
Jag har en router Huawei B525s-23a.
Efter jag bytt dator fungerar inte mitt trådlösa bredband längre. Nu är jag tvungen att använda en Ethernetkabel mellan routern och datorn för att kunna använda internet. vilket innebär att vår laptop inte har någon internetanslutning längre.
Finns det något sätt att lösa detta?
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
Efter jag bytt dator fungerar inte mitt trådlösa bredband längre. Nu är jag tvungen att använda en Ethernetkabel mellan routern och datorn för att kunna använda internet. vilket innebär att vår laptop inte har någon internetanslutning längre.
Finns det något sätt att lösa detta?
[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
Bäst svar av Nils
Jag undrar lite om Intel (R) 82579 LM Gigabit Network Connection har stöd för WiFi, men det var väldigt svårt att hitta den informationen. Du ska dock kunna se det direkt i Windows, om du nu använder det.
Hittade denna guide där du kan kolla det: https://smallbusiness.chron.com/computer-wireless-networking-card-52693.html
Som bakgrund så har jag själv en stationär dator med ett nätverkskort som inte har stöd för wireless så jag måste dra en sladd till den. (Tog mig typ en dag att förstå varför det inte fungerade med WiFi 😅)
Däremot din laptop bör du ju kunna ansluta direkt till routerns WiFi om din laptop har stöd för det. Får du ens upp routern när du söker på trådlösa anslutningar i laptopen?
Visa originalHittade denna guide där du kan kolla det: https://smallbusiness.chron.com/computer-wireless-networking-card-52693.html
Som bakgrund så har jag själv en stationär dator med ett nätverkskort som inte har stöd för wireless så jag måste dra en sladd till den. (Tog mig typ en dag att förstå varför det inte fungerade med WiFi 😅)
Däremot din laptop bör du ju kunna ansluta direkt till routerns WiFi om din laptop har stöd för det. Får du ens upp routern när du söker på trådlösa anslutningar i laptopen?
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.