Besvarat

aktiverad VoLTE i USA men kan ej ringa / ta emot samtal

  • 5 February 2023
  • 4 svar
  • 191 visningar

Hej , 

Jag har en Iphone10 ,( iOS 16,2) Röst och data inställd på 4G / VoLTE aktiverad och kan varken ringa eller ta emot samtal. Befinner mig i USA - lokal partner för 3 är AT&T och jag har bra täckning.

(Har också prövat med att stänga av VoLTE ) 

  Någon som har en idé ? 

Tackar - hälsar 

Andreas

icon

Bäst svar av andreasK 15 February 2023, 16:09

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Har du mobildata och dataroaming påslaget? Om det ändå inte fungerar kan du prova att manuellt byta till ett annat nätverk än AT&T.

Hej och stort tack -  JA  både mobildata och roamingen på.

Jag har abonnemang på 3Världen och därför har jag ej prövat att byta från AT & T som är partner till TRE.

Nu har jag prövat “alla”  ( T-mobile, Verizon, Sprint FirstNet m.m. ) IINGET  annat nätverk ger signal ..

Tacksam för fler förslag .

Hälsningar

Andreas

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej @andreasK!

Mycket märkligt, beklagar strulet. 😓

Är du kvar i USA? Lyckades du lösa problemet? Är/var det någon annan i sällskapet som upplever/upplevde samma problem? Kan alltid testa att sätta sim-kortet i en annan telefon för att se ifall problemet kvarstår.

Annars rekommenderar jag att kontakta kundservice, ifall det inte löser sig.

TACK Jeppe, 

Prövade allt du föreslår. Jag  kom hem inatt efter 12 dagars “strul”.

Fick också äntligen ( efter 10 dagar) svar på mitt mail till 3.

I korthet - TRE tar INTE ansvar för partners i andra länders nät. Täckningen via AT&T var bra i Santa Barbara ( California), men mina in och utgående samtal blev bortkopplade. Efter 3 dagar såg jag att TRE också har andra partners , så Jag bytte till Verizon som fungerade hjälpligt.

TACk igen 

hälsningar

Andreas 

Svara