Besvarat

Extra surf USA

  • 1 July 2022
  • 9 svar
  • 326 visningar

Hela familjen åker till USA i sommar och jag är rädd att surfen inte räcker. Vi har idag 55 GB vi delar på. Kan vi köpa till extra surf som vi alla kan dela på?

icon

Bäst svar av JeppePeppe 9 July 2022, 17:17

Visa original

9 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @SofiaV 

Här får du lite information som kan vara bra att läsa igenom inför eran usa resa . 

Bra att notera delen över 3Svar tex . Usa är med i 3-världen . Sen är de ju då era GB och hur länge ni är där som påverkar kan jag tänka mig . 

https://www.tre.se/utland

 

 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@SofiaV Hej,

 

mig veterligen går det inte att köpa till 3Världen-surf. Om ni har 3Flexibel som abonnemangsform kan ni byta till ett större abonnemang för att få mer surf att använda på er resa.

En annan lösning kan ju även vara att ni försöker att använda mycket WiFi-nätverk när det finns tillgängligt, för att minska på dataförbrukningen. 

Användarnivå 6
Emblem +40

@SofiaV 

Så som ovan säger , så är det nog att ni får 5 GB extra att dela på , om ni utökar till obegränsat under en period. Dvs 60 GB som är taket för utomlands . Men om man ska vara utomlands längre , och har möjlighet till wifi där och där eller att man har 2 sim platser och har en operatör som är aktuell i landet under vistelsen . Men är inte 100 på detta , men lite så jag fattar det som iaf . 

 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 Rätta mig gärna om jag har fel - men som jag tolkar villkoren är det upp till 60GB/abonnemang som gäller om huvudabonnemanget har obegränsad data - dvs även 60GB för de extra användarna..

Användarnivå 6
Emblem +40

Så som jag tolkar det enligt detta så är de 60 GB och inte att de ökar per användare med samma . 
 


 

Sen är väll detta också relevant beroende hur länge utomlands man är . 
 


 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 3Dela Data är en tjänst där du kan dela data mellan, exempelvis, ditt mobilabonnemang och ditt mobila bredband. Eller om du har två mobilabonnemang med en bestämd surfmängd. 3Extra Användare har ju ingen surf i sig - så det bör fungera annorlunda där. 

SMSen som skickas ut vid utlandsvistelse nämner inget om att det är 60GB totalt att använda, utan enbart att det är 60GB som kan användas. Samma SMS kommer till respektive nummer. Det gäller oavsett om det är i ett 3Världen-land eller inte. 

Som jag tolkar det: det ingår 60GB per extra användare om huvudabonnemanget är 3Flexibel Obegränsad/3Surfa Obegränsad. 

 

Kanske @JeppePeppe kan berätta hur det faktiskt funkar? Verkar vara lite oklart. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej allesammans!

Har du ett abonnemang med obegränsad surf så har denna tillgång på till 60GB i utlandet, och även i USA som ingår i 3Världen som finns i abonnemanget.

har du ett obegränsat abonnemang med flera Extra användare så får även dessa 60GB per person! 😁

 

@SofiaV Vet du vad du har för abonnemang? Skulle du kunna skriva vad de heter i så fall? Har du ett abonnemang med 50GB som jag tolkar det, så har ni alla 50GB att dela på tillsammans.

Trevlig resa! ☀️

@JeppePeppe Verkar som om vi har ett abonnemang som heter 3Surfa 50GB där även 3Världen ingår, dvs vi har 50GB att dela på. Tänkte om man kunde köpa till extra vid enstaka tillfälle men vad jag förstår så kan man om man har 3Världen endast fylla på med 1 eller 5GB tyvärr. Får hyra en bil med navigationssystem så vi slipper använda Google maps 😊

Användarnivå 7
Emblem +36

Ledsen för sent svar @SofiaV !

Det stämmer som du skriver! Hoppas det löser sig för dig ändå. Du kan annars höja surfmängden på ditt abonnemang till obegränsat - ifall du skulle vilja det! 😁

Svara