Besvarat

Huawei E5885 i Spanien?

  • 1 January 2019
  • 4 svar
  • 448 visningar

Hej,

Tänkte använda min Router Huawei E5885 i Spanien och undrar om det bara är att starta den som vanligt eller måste man göra några inställningar i Routern för att den ska fungera där nere?
Vet att jag var tvungen att gå in och göra någon inställning i mitt tidigare modem av annan typ.

Gott Nytt!!
icon

Bäst svar av Pettersson 2 January 2019, 22:07

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

det du kan behöva göra är att logga in på din router och tillåta roaming. Du behöver också ett abonnemang som tillåter roaming.

Vet du hur man loggar in på routern? 🙂
Hej o tack för svar!

Yes, jag loggade in och ändrade till Dataroaming Aktivera.
Kan man ha Dataroamingen aktiverad som standard eller påverkar det surfmängden/kostnaderna på något vis här i Sverige?
Användarnivå 7
Emblem +40
Snyggt att du ändrade det! 🙂

Så länge du befinner dig inom Sverige eller EU/EES kommer det inte tillkomma några extra kostnader med dataroaming aktiverat. Är det däremot så att routern ansluter till ett nät i något land utanför detta område så tillkommer kostnader för det. Om du vet med dig att du kommer befinna dig nära en landsgräns till något av länderna som inte ingår kan det vara bra att avaktivera dataroaming i routern igen 🙂
Supertack Pettersson!

Då låter jag det vara aktivierat tillsvidare så slipper jag logga in och ändra varje gång!

Ha ett bra 2019!!

Svara