Jag befinner mig utomlands (just nu Italien, dvs EU) och noterat att efter ett par dagar försvinner möjligheten att använda telefonen, som inte längre kan kopplas till en lokal telefonnät, trots att dataroaming är på. Det är andra gången detta händer med 3 , men aldrig haft problem förut med andra leverantörer.. Hur är det möjligt? Åtgärder? Annars får jag väl byta leverantör.…
Rosaria
[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till utland[/i]
Bäst svar av Jocke
Hej @Rosgal.
Att roama kräver att du har dataroaming aktivt i din telefons inställningar vilket jag förstår att du har.
För att kunna felsöka ditt ärende närmare skulle vi behöva se över ditt abonnemang och möjligtvis göra en djupare felsökning i din telefons inställningar. För att göra det är du välkommen att kontakta oss här.
Det du själv kan prova är att söka nät manuellt i din telefons inställningar. Sök upp din telefonmodell bland våra mobilguider och se hur du gör för att söka nät manuellt.
Att roama kräver att du har dataroaming aktivt i din telefons inställningar vilket jag förstår att du har.
För att kunna felsöka ditt ärende närmare skulle vi behöva se över ditt abonnemang och möjligtvis göra en djupare felsökning i din telefons inställningar. För att göra det är du välkommen att kontakta oss här.
Det du själv kan prova är att söka nät manuellt i din telefons inställningar. Sök upp din telefonmodell bland våra mobilguider och se hur du gör för att söka nät manuellt.
Behöver du hjälp?
Har du inte hittat svar på din fråga, så kan du alltid höra av dig till oss!