Fråga

samtal stängs av efter en timme i kroatien

  • 5 July 2022
  • 4 svar
  • 86 visningar

Jag är just nu i Kroatien och försöker ringa SAS då jag ska hem med dem men vi vet inte om de kommer gå! När man står i telefonkö stängs det av efter en timme. Kan ni ändra detta så man kan prata längre?


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , tråkigt att det blir så för dig .  Ren chansning så skulle jag nog nästan tro att problemet är hos SAS och deras kö och tryck på supporten som gör att det tappar . 
 

ibland finns de val att bli uppringd , men det kanske inte gäller just deras service . 
 

Men blir det någon skillnad om du sitter på wifi på något ställe som du kan få tillgång och ringer över det ? 
 

Såg att man kunde chatta med kundservice på deras hemsida , men det är ju frågan vad dom har för befogenheter att hjälpa dig , men man kan ju säga att de bryts och kakske kan vara en lösning :) @Filippa0328 

Med vänlig hälsning, F 

Jag har samma problem. Både från Kroatien och Montenegro. Efter lite mer än än timme ”slängs” jag ut från kön

Användarnivå 6
Emblem +40

Vad jag tror fortfarande så är det nog ett problem hos SAS med det hårda trycket . Men som jag nämnt ovan , så verkar det finnas även en funktion att kontakta dom via chatten . Men om dom kan behandla samma frågor där eller inte är jag osäker på ! Men värt att testa antar jag !

Användarnivå 7
Emblem +40

@Filippa0328 @Annadahlen08 Precis som @frodrik91 är inne på kan det säkert vara svårt att kontakta SAS. De vet för övrigt inte heller mer än den informationen som finns på hemsidan, här. Om det står att flygningen utförs av SAS Connect, SAS Link, AirBaltic, CityJet eller Xfly på biljetten kommer den med största sannolikhet att gå eftersom dessa bolag flyger för SAS men är inte direkt påverkade av strejken. 

Nu är detta inget som har med Tre att göra - men det bästa ni kan göra är att avvakta och vänta tills samma dag som ni ska åka. En strejk kan ta slut över natten - det är inget som kundtjänst vet något om. De har även väldigt begränsade möjligheter att boka om en biljett innan resan är inställd.

Se istället över alternativ som kan finnas för att ni ska kunna ta er hem om SAS-flighten skulle bli inställd. Google Flights kan vara en bra grej att kolla på. Kom ihåg att spara kvitton på ökade kostnader pga försenad/inställd flight och använd som underlag för ersättning till SAS.

Svara