Besvarat

Problem med inloggning på Mitt3

  • 29 September 2019
  • 20 svar
  • 2440 visningar

Användarnivå 1
hej jag har laptop med windows 10 och har testa logga in idag på mitt tre (29/9) på firefox, edge, chrome men felmeddelande...tar för lång tid att svara eller sidan kan inte nås kolla rätt adress?
har kontaktat operatören också dom skulle återkomma har även skickat rapport till windows (feedback)
chattat med tre också men dom vet ingenting och hänvisar till kundtjänst-typiskt stängt...
är det någon annan som har samma problem eller tips som kan hjälpa?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till våra tjänster och appar
icon

Bäst svar av Erik 4 October 2019, 09:34

Visa original

20 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @ny abonnent ! 🙂👋🏼

Vi har inga kända problem gällande detta vad jag kan se. Har du fortfarande problem med att logga in? Testa Google Chrome och rensa cache i inställningarna på webläsare och försök på nytt. Jag testade här på mitt eget Mitt3 och det fungerar att logga in.

Återkom gärna och berätta hur det gått!
Användarnivå 1
Jag har provat allt men det funkar från appen i mobilen och 3 community... men inte från hemsidan?
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag har provat allt men det funkar från appen i mobilen och 3 community... men inte från hemsidan?

Hej! Hoppar in i tråden. ☺️
När exakt får du upp felmeddelandet? Väljer du inloggning med BankID eller användarnamn?

Vi försöker återskapa felet men lyckas tyvärr inte. Skulle du kunna ta en skärmdump och lägga upp här?
Användarnivå 1
Det kommer meddelande efter man loggat in, fast inte inloggad...står att det tar för lång tid, och att jag ska kolla brandväggar och proxy, har kollat inställningar, men hittar inget fel kommer in på hemsidan men inte mitt tre bara från appen i mobilen...
Har funkat förut men har nyligen fått tillbaka datorn från verkstad...
Användarnivå 1
Och hu får man in skärmdumpen här?
Användarnivå 7
Emblem +10
Jag förstår, använder du BankID som inloggningsalternativ? Får du upp samma meddelande om du testar att logga in med användarnamn?

Det skulle faktiskt kunna vara något med certifikat, är det rätt tidszon, datum och tid på datorn?


Du laddar upp bilden i ditt svar genom att klicka på kamera symbolen i samma fält som knappen "Svara".
Användarnivå 1
hej jag har problem att logga in på mitt tre på hemsidan både med telefoner och pc, appen funkar dock i mobilen...och komma in här går bra..

bifogar skärmdumpar här
Användarnivå 1
här har nu bifogade skärmdumpar ovan.
Användarnivå 1
problemet med nätverkskortet är åtgärdat, och surfa till olika sidor funkar, men mitt tre blir samma meddelande igen fast jag bytt sökmotor flera gånger och provat olika varianter, med bankid eller andvändarnamn, och cookies och historia har jag raderat före, har antivirusprogram och brandvägg inkopplad och det funkat tidigare, ska snacka med verkstaden son reparerade datorn nyligen...
Användarnivå 7
Emblem +10
Tack för alla skärmdumpar, har tagit det vidare internt. Förhoppningsvis kan mina kollegor peka oss i rätt riktning även om problemet är lokalt på datorn.

Du har gjort helt rätt saker för att försöka utesluta problemet, jag undrar dock om du kan logga in på Mitt3 via mobilen, fast inte via appen. Dvs. via webbläsaren.

En annan sak du kan testa (om du inte redan gjort det) är att koppla upp datorn mot mobilen (internetdelning) för att utesluta routern och dess inställningar.

Toppen att du kollar med verkstaden också. ☺️
Återkom gärna om de hittar felet så att även vi och andra som stöter på samma problem får en lösning som fungerar.
Användarnivå 1
Med mobilen funkar inte heller, endast via appen i mobilen,ska prova ditt tips, skriver igen..
Användarnivå 7
Emblem +10
Mina kollegor har tittat närmare på dina skärmdumpar och förklarar att felet ligger troligtvis i inställningar i brandväggen/router eller antivirus på datorn.

De kunde inte heller återskapa problemet som du beskriver. Återkom gärna när du har testat att logga in på Mitt3 när datorn är ansluten till internet via mobilen, stäng även av antivirus för att utesluta det.
Berätta hur det gick! ☺️ Håller tummarna
Användarnivå 1
jag har testat igen och logga in på mobilen på hemsidan utan wifi det gick bra.. men datorn går inte idag heller ska prova ditt tips men jag undrar hur? i windows finns nån rubrik för delning och en Bluetooth knapp är det bara det man ska ändra? elller nåt annat också? windows 10) har trådlöst uppkoppling med wifi..
Användarnivå 7
Emblem +10
Kanon! Då har vi kommit en bit på vägen, att du kan logga in på mobilen utan WiFi tyder på att problemet är lokalt.

För att ansluta datorn till mobilens internetuppkoppling behöver du först aktivera internetdelning.

Om du har iPhone:
Inställningar > Internetdelning

Om du har Android:
Tryck på Nätverk och internet > Surfzon och internetdelning > Wi-Fi-surfzon > Aktivera Wi-Fi-surfzon

Anslut sedan till mobilens nätverk via datorns. (På samma sätt som om du skulle ansluta till en router)

Mobilen bör visa i statusfältet att en enhet är ansluten.

Testa sedan att logga in på Mitt3.
Användarnivå 1
du menar att jag ska börja inställningarna med mobilen eller hur? jag har kollat både min sony xperiax och samsung s9 men jag känner inte igen rubrikerna? och sen måste man väl ändra i windows?
Användarnivå 7
Emblem +10
Precis! Rubrikerna kan se lite annorlunda ut för varje tillverkare men nedan är för din Samsung.

I din Samsung Galaxy S9, gå in på:

  1. Inställningar
  2. Anslutning
  3. Mobil Hotspot och Internetdeln.
  4. Slå på "Mobil Hotspot"
  5. Klicka på "Mobil Hotspot" (texten) för att se Nätverksnamnet och lösenord.
På din dator, leta efter trådlösa nätverk och anslut till din mobil med lösenord som du såg på mobilen.
När du är ansluten, testa att logga in på Mitt3 via datorn. 🙂
Användarnivå 1
hej erik jag har testat gjort som du beskriver datorn verkar kopplad genom telefon med mobildata, det borde funka för sist när jag prova från mobilen endast utan wifi då funka det men inte nu, vet inte vad som kan vara fel?
Användarnivå 1
hej erik provade mobilen igen utan wifi då funkar det.. har trådlös uppkoppling till datorn med wifi, vet inget alternativ just nu, kanske sladd bättre men problem koppla sladd för har datorn i annat rum än kontakterna sitter, då måste jag möblera om och kanske skaffa andra möbler eller dra sladd genom vägen och borra först...kanske routern spökar..? ska prova stänga av brandväggen och virusskyddet men vilken risk...
Användarnivå 1

Sist jag prova så funkar det , och jag har inte ändrat något-felet antagligen hos er eller mellan...

Användarnivå 7
Emblem +36

Sist jag prova så funkar det , och jag har inte ändrat något-felet antagligen hos er eller mellan...

Hejsan @ny abonnent ! :wave:

 

Jag förstår det som att det fungerar nu? Skönt att höra! Hoppas att det förblir så och inte strular något mer :grin:

Svara