I denna guide beskriver vi hur du kan ändra öppettider för ett växelnummer i 3Växel vid helg eller annan händelse, till exempel för en svarsgrupp eller ett knappval.
Tips
Innan du ändrar öppettider bör du spela in ett nytt meddelande och informera era kunder när ni återgår till det ordinarie öppettider.
Ändra öppettider
I exemplet har vi valt att ha stängt från onsdag 23/12 15.00 till och med hela söndag 27/12 24.00. Från och med måndag 28/12 gäller de ordinarie öppettiderna.
1 Logga in på gränssnittet för 3Växel här och klicka på “Administratörsvy”
2 Välj fliken “Funktionsnummer” och tryck på “Schema”
3 Klicka på det nummer som du vill lägga till en ny schemahändelse för.
4 Klicka på “Lägg till en ny schemahändelse”
5 Skriv önskat namn på händelsen i rutan “Namn på händelse"
6 I rutan “Upprepa” väljer du “Aldrig"
7 Välj datum på “Från" och “Till” dessa datum kommer meddelande att spelas upp
8 På "Meddelande” väljer du de meddelande som ska spelas upp under händelsen.
9 På “Åtgärd” väljer du “Stängt”
10 Klicka på “Spara”
Tips
Markera "Avsluta befintliga samtal i kön" om du vill att dessa ska avslutas så fort händelsetiden inträffar.