Skip to main content

I denna artikel går vi igenom vad du som anställd kan göra utan fullmakt, vad du kan göra med vår fullmakt, hur ni skaffar fullmakt och hur ni återkallar en fullmakt.

 

Vad får jag som anställd göra?

Utan fullmakt så kan du göra följande:

  • Fråga om ditt egna abonnemang
  • Begära ut PIN- eller PUK-kod
  • Fråga om din bindningstid
  • Fråga om ditt användande
  • Fråga om din faktura för ditt egna abonnemang
  • Få hjälp med felsökningar med ditt abonnemang (om en felanmälan eller en ändring som innebär en kostnad behövs göras kommer firmatecknaren behöva ta kontakt med oss)

 

Du får inte:

  • Se eller hantera fakturor
  • Aktivera ett nytt sim-kort
  • Beställa ett nytt sim-kort
  • Göra ändringar som innebär kostnad för företaget
  • Få information kring någon annans abonnemang

Vad får jag göra med fullmakt?

I vår fullmakt finns det två olika behörigheter att välja mellan:

Fullständig behörighet

Fullmaktstagaren har behörighet att för Företagets räkning ingå och avsluta avtal samt ta del av information om och ändra avtal och tjänster. Behörigheten har samma omfattning som firmateckningsrätt för Företaget. Detta inkluderar tillgång till Företagets portal.

 

Begränsad behörighet

Fullmaktstagaren har behörighet att ta del av information om Företagets avtal och tjänster. Fullmaktstagaren har även behörighet att för Företagets räkning:

  • Beställa och aktivera SIM-kort för befintliga abonnemang
  • Ändra abonnemangsinställningar (vidarekopplingar, flerpartssamtal, samtal väntar, ändra användarnamn på abonnemang, byta telefonnummer mellan befintliga abonnemang)
  • Ändra inställningar i växeltjänst från Tre
  • Ändra faktureringsadress och faktureringsmetod, hantera obetalda fakturor samt begära utbetalning av ev. innestående saldo hos Tre
  • Felsöka hårdvara och nät för Företaget

 

Så skaffar ni fullmakt

Det skaffar ni genom vårt digitala formulär här. Både firmatecknaren och fullmaktstagaren behöver legitimera sig med BankID.

 

Så återkallar ni fullmakt

Ni postar en skriftlig återkallelse till oss:

Skriftlig återkallelse skickas till:
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm-Globen

 

Återkallelsen ska innehålla:

  • Information om vilken fullmakt som ska återkallas

  • Företagets organisationsnummer

  • Firmatecknares namn och personnummer

  • Dagens datum

  • Firmatecknares underskrift