Skip to main content
Nykomling
January 27, 2021
Besvarat

3 olika nummer/SIM/eSIM i sin telefon - går det?

• January 27, 2021
  • 2 svar
  • 370 visningar

Hej!

Jag har en privat abonnemang hos er där “Världen” ingår och även ett SIM-kort från jobbet som jag använder på min Samsung GS20. De tar båda upp SIM-kortsplatserna. Om jag åker till ett land som inte ingår i de 80 länder med fri roaming och vill skaffa ett lokalt SIM-kort, hur gör man på bästa sätt då? Kan en telefon ha tre nummer, dvs ett eSIM-kort och två vanliga SIM-kort? 

Så här skulle det se ut:

eSIM - mitt abonnemang hos Tre

SIM-kort 1 - från jobbet

SIM-kort 2 - lokalt kort från ett annat land.

Skulle det gå? 

Tack!

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang

Bäst svar av Chipsgeneralen

Hej, såhär verkar det vara om du vill registrera 2 fysiska och ett Esim samtidigt. Då är det bara ett av de fysiska som kan vara aktiva samtidigt....dvs du har egentligen bara två aktiva nummer igång hur du än gör :) 

2 svar

Chipsgeneralen
Superhjälte
Superhjälte
January 28, 2021

Hej, såhär verkar det vara om du vill registrera 2 fysiska och ett Esim samtidigt. Då är det bara ett av de fysiska som kan vara aktiva samtidigt....dvs du har egentligen bara två aktiva nummer igång hur du än gör :) 

Om mitt svar har hjälpt dig var då vänlig och hjälp andra att hitta rätt genom att markera det som "Bästa svar" samt gilla ifall du tycker att mitt svar var bra.
sodaTrådskapare
Nykomling
January 28, 2021

Hej!

Tack för snabbt svar :).

OK, då kan jag lika gärna skipa eSIM och byta jobbkortets plats till det lokala kortet.