Skip to main content
Fråga

3extra användare obegränsad surf

  • July 12, 2020
  • 5 svar
  • 1718 visningar

Hej!

jag har ett abonnemang med obegränsad surf och 3 st 3extra användare abonnemang. När jag tecknade de avtalen så sa man på 3s kundtjänst att det innebar att alla abonnemang skulle få ta del av den obegränsade surfen, men nu har mina barn fått varning att de använt all sin surf (10 GB). Hur gör jag så de kan surfa igen? 

5 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 13, 2020

Hej,

 

kan det vara så att det ligger inne någon spärr i mobilens inställningar för hur mycket surf de får använda? Om du har 3Samla med ett obegränsat abonnemang, så är surfen obegränsad för alla som är anslutna till abonnemanget. Eventuella SMS om användande osv, skickas även till den person som har huvudabonnemanget.

 

Vad är det för telefoner som används? 


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • July 13, 2020

Hej, tack för svar. Det är iPhones alla tre. Hittar ingen begränsning på telefonen men vet inte var jag ska titta riktigt. Borde inte begränsningen ligga på abonnemanget? 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • July 13, 2020

@Maria77 Hmm, då är det lite konstigt. På iPhones finns det inget enkelt sätt att ställa in någon gräns heller, det är främst Android-telefoner som har den möjligheten. Då kan det uteslutas :) 

 

Det bästa du kan göra är nog att kontakta 3Kundservice direkt. Du når dem 8-19 på telefon under vardagar eller 8-18 via chatten. Här finns kontaktuppgifter. :)


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • July 13, 2020

Tackar, då gör jag det 😊


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • July 14, 2020

@Maria77 

Jag misstänker att säljaren aktiverat tjänsten som möjliggör datadelningen. Precis som @Pettersson säger så är det bästa alternativet att du ringer och kikar :blush: