Besvarat

3extra användare, simkort?

  • 18 August 2022
  • 2 svar
  • 577 visningar

Hej!

Jag funderar på att lägga till en 3extra användare på mitt abonnemang (obegränsat nät) som jag har haft i snart 3år.

Min dotter har en av mina äldre iphones så jag tänkte lägga till henne då på mitt abonnemang som en extra användare. 
Det jag undrar är får man hem ett simkort när jag ”beställt” en 3extra användare via mitt mobilnummer på hemsidan?

Nytt nummer står att det ingår så jag antar att jag får ett nummer i slutet av beställningen men just simkort får jag inte läst nånstans om att det kommer med?

Min dotter har ju inget abonnemang sen tidigare och därför inget simkort. Endast en äldre iPhone 6 Plus. 
 

hälsningar

icon

Bäst svar av Pettersson 18 August 2022, 19:53

Visa original

2 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Lisa_fisa Hej, 

 

när du beställer en 3Extra Användare online tilldelas du ett nytt telefonnummer slumpmässigt. I samband med beställningen skickas även ett sim-kort ut till dig. Det brukar levereras direkt till brevlådan inom några dagar, 2-5 arbetsdagar skulle jag gissa på. Det beror lite på hur PostNord delar ut post i ditt område med varannandagsutdelningen. 
 

Det nya telefonnumret kan du se inne på Mitt3 1-2 arbetsdagar efter att du lagt beställningen. 
 

Så ja - du får ett simkort skickat till din folkbokföringsadress efter att du har beställt en extra användare till ditt abonnemang. :)

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Lisa_fisa! Välkommen till 3Community 😁

Snyggt svar @Pettersson! Grymt bra information, du fångade upp precis allt! 😎

Svara