Skip to main content
Svar

5G - Kommer det att vara tillgängligt för oss med Galaxy S20?

• February 13, 2020
  • 9 svar
  • 555 visningar

Hej

kommer 5G att ingå om man beställer en Samsung S20 plus (när det finns)?

Eller kommer det att kosta extra?

I alla fall Telia och Tele2 har att det ingår med S20 telefonerna.

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Jocke

Hej @FfromB.

Välkommen till 3Community.

Samsungs S20-serie är redo för 5G. Vi kör just nu ett test av 5G i de södra delarna av Stockholm/Enskede. De stödjer inte det nätet men i vårt framtida 5G-nät kommer dem att fungera i. Det finns inga prisuppgifter kring “5G-abonnemang” i vårt sortiment i dagsläget. 

För stunden går det endast att använda telefonerna med 3G/4G i vårt nät.

9 svar

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • Svar
  • February 13, 2020

Hej @FfromB.

Välkommen till 3Community.

Samsungs S20-serie är redo för 5G. Vi kör just nu ett test av 5G i de södra delarna av Stockholm/Enskede. De stödjer inte det nätet men i vårt framtida 5G-nät kommer dem att fungera i. Det finns inga prisuppgifter kring “5G-abonnemang” i vårt sortiment i dagsläget. 

För stunden går det endast att använda telefonerna med 3G/4G i vårt nät.

• Trådskapare
  • Nykomling
  • February 13, 2020

Hej

jo, vet att de är redo och att ni har tester i Stockholm.

Min fråga var bara om det kommer att ingå 5G i abonnemanget så som andra aktörer erbjuder vid köp av S20-serien när det blir dags, utan någon extra kostnad.

Jocke
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • February 13, 2020

Hej

jo, vet att de är redo och att ni har tester i Stockholm.

Min fråga var bara om det kommer att ingå 5G i abonnemanget så som andra aktörer erbjuder vid köp av S20-serien när det blir dags, utan någon extra kostnad.

Jag förstår. Vi återkommer med information kring erbjudandet senare. 

• Rookie
  • September 6, 2020

Hej. 
Nu står det på Tre hemsida att S20 serien går att använda i 5G nätet om man har senaste mjukvaran. Programvaran är uppdaterad står det i min mobil. Sen står det på hemsidan att man kan kolla modellnummer om mobilen är 5G ready. SM-G981 = 5G SM-G980 = 4G. Min mobil S20+ 5G har modellnummer SM-G986B/DS. Jag bor i Solna och enligt täckningskartan skadat finnas 5G. Någon som har koll på vad som gäller?

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • September 6, 2020

Tjena! @LTP

Modellen som du har är en 5G modell, undrar dock om den är köpt via Tre eller annanstans?

Stämmer, 5G ska finnas i delar av Solna. Har du varit nära Västra Skogen där 5G finns? (Dessa har dock varit nere ett par dagar förra veckan)

• Rookie
  • September 6, 2020

Tjena! @LTP

Modellen som du har är en 5G modell, undrar dock om den är köpt via Tre eller annanstans?

Stämmer, 5G ska finnas i delar av Solna. Har du varit nära Västra Skogen där 5G finns? (Dessa har dock varit nere ett par dagar förra veckan)

Den är köpt i Tre butiken MOS gallerian. Jag har inte varit i Västra skogen bara runt Solna centrum och Råsunda. 

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • September 6, 2020

Tjena! @LTP

Den är köpt i Tre butiken MOS gallerian. Jag har inte varit i Västra skogen bara runt Solna centrum och Råsunda. 

Toppen! Då bör du kunna ansluta till 5G, i vilket fall runt Solna C och runt platsen där gamla Råsunda Stadion fanns. Råsundavägen blir svårt tyvärr.

Har du kontrollerat att 5G är aktiverat i mobilens inställningar?
Om det är aktivt, stäng av och slå på enheten för att få ner den nödvändiga uppdateringen som ger tillgång till vårt 5G nät.

Berätta hur det gick! :relaxed:

• Rookie
  • September 13, 2020

Jag gjorde en fabriksåterställnig och efter det fungerar det. 

Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • September 16, 2020

@LTP Magiskt!! :heart_eyes: