Besvarat

Abonnemangsformer

  • 25 November 2019
  • 3 svar
  • 341 visningar

Jag har varit kund hos er i snart 20 år. Jag har på senare år haft ert minsta abonnemang eftersom att jag numera bor utomlands, men ändå vill behålla mitt svenska nummer.

Fram tills den sista maj så betalade jag 34.30 SEK i månaden (49 SEK med en 30% i trogen kund rabatt (-14.70 SEK)) för ett abonnemang jag har använt korta perioder då jag besökt familj i Sverige.

I Juni betalade jag totalt 72.07 SEK för mina abonnemang(!):
58.50 för ett 3Litet 5Gb
19.32 för ett 3Mini
(och endast -5.80 i trogen kund rabatt)

Från och med Juli har mitt abonnemang kostat 99 SEK i månaden, helt utan trogen kund rabatt. 

Jag har inte blivit kontaktad, varken via e-post eller på min inloggade vy (mitt 3), och fått dessa ändringar i mitt abonnemang förklarade för mig. 

Jag är nu lite nyfiken på hur jag tre-dubblade min abonnemangs kostnad och dessutom förlorade min trogen kund rabatt.

icon

Bäst svar av Nils 26 November 2019, 16:06

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan @Friman 

Under 2019 har vi flyttat över kunder som har äldre abonnemang till mer aktuella tariffer. Detta för att göra det enklare både för våra kunder och oss på Tre, då dessa abonnemang orsakar kompatibilitetsproblem med nya tjänster och system.

Vi skickade naturligtvis ut information om detta via SMS/Brev 1 månad i förväg för att ge våra kunder möjligheten att avsluta abonnemanget istället.

Vi har faktiskt tänkt till gällande kunder som har valt att ha ett mindre abonnemang för att "Spara" numret och om du kontaktar mina kollegor på abonnemangsavdelningen kan de hjälpa dig att få ett mer fördelaktigt pris för ändamålet. Du når dom genom att ringa oss på 0771 735 300

Man kunde kanske tycka att en förändring som tre-dubblar ens månadskostnad skulle vara ett s.k. opt-in beslut, inte en tyst överenskommelse. 

Och jag hade ett mindre abonnemang för att bara spara numret, men ändrade det på tre:s rekommendation. 

Ni nämnde inget om min trogen kund rabatt, vad hände med den?

Användarnivå 7
Emblem +36

Ni nämnde inget om min trogen kund rabatt, vad hände med den?


Tjena @Friman:rainbow:

 

Eventuell rabatt du haft sedan innan försvann i samband med ändringen.

Jättetråkigt att du inte gillar ändringen, jag önskar jag kunde göra något åt det.
Ifall du önskar att avsluta ditt abonnemang så når du vår abonnemangsavdelning på nummer 0735-300 344.

Svara