Fråga

Abonnemangsproblem

  • 2 April 2023
  • 5 svar
  • 61 visningar

Förlängde nyss mina abonnemang, 20gb surf till mobilen och sen obegränsat mobilt bredband med utom/inomhus router.

Grejerna kommer till mig i mitten på nästa vecka.

Har just nu obegränsat mobilt bredband och obegränsad surf men dom har redan ändrat så redan nu hade jag bara 20gb totalt och det tog slut fort kan jag säga. Nu står jag helt utan surf och internet hemma, kan enbart skriva detta då en kompis skickade 1 gb. Jag jobbar hemifrån och börjar kl 08:00 imorgon och tre kundtjänst öppmar kl 09:00 samt att jag nu idag står helt utan. 

Några förslag?

Närmaste tre butik är 8 mil bort enkel resa


5 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Är det privat- eller företagsabonnemang du har? Frågar eftersom du skriver att du jobbar hemifrån.

Företagssupporten öppnar nämligen kl 08:00.

Användarnivå 6
Emblem +40

Jag har för mig att när jag förlängde mitt bredbandsabonnemang med router . Så fick jag också en liknande tillfällig pott   som skulle vara under 1 dygn, så som du fick ca 15 / 20 GB . Även om jag gick från Obegränsat till Obegränsat .

Men jag har för mig att jag fick ett sms inom 24 timmar att det nya börjar gälla & att jag återigen fick Obegränsad surf enligt överkommelse. Kan ha varit att routern skulle skickas inom 1 dygn , och när det gjordes så fick jag sms och det nya blev aktivt. Och då kunde jag fortsätta använda min gamla router med det SIM-kortet i väntan på nya routern , som skickas med nytt Sim-kort som kan aktiveras . Men bytte aktuellt Sim-kort rakt över så slapp det steget. 

Reflekterade också då att det va få GB under denna korta period . När man speciellt va en obegränsad användare innan & efter. 15/20 GB går fort vid dagens användande i vardagen liksom . Speciellt om det blir 20 GB totalt för 2 abonnemang ( Bredband + Telefoni ) . Men frågan är ju om du fick en tillfällig pott eller om det redan tagits ifrån din surfpott för denna månaden. 

Eftersom du skaffat Utomhus & inomhus routerna . Så kommer det hem tekniker & monterar upp det hos dig hos dig också , som kanske inte är samma datum som när du får prylarna på posten ? 

Lite osäker på om utomhus routern kommer med förmonterat aktiverat Sim-Kort eller om det görs där och då . Tänker så att du ska kunna använda det befintliga sim med router tills det nya är klart att använda .Tråkigt med downtime liksom, ska ju inte få vara mellan byte av gammalt till nytt. 

Men är som sagt bäst att kontakta 3 Kundservice så fort dom öppnar på telefon . Så det kan bli en lösning så grejorna funkar under tiden & framöver. Hoppas det löser sig snarast. 

/F 

 

 

Jag har för mig att när jag förlängde mitt bredbandsabonnemang med router . Så fick jag också en liknande tillfällig pott   som skulle vara under 1 dygn, så som du fick ca 15 / 20 GB . Även om jag gick från Obegränsat till Obegränsat .

Men jag har för mig att jag fick ett sms inom 24 timmar att det nya börjar gälla & att jag återigen fick Obegränsad surf enligt överkommelse. Kan ha varit att routern skulle skickas inom 1 dygn , och när det gjordes så fick jag sms och det nya blev aktivt. Och då kunde jag fortsätta använda min gamla router med det SIM-kortet i väntan på nya routern , som skickas med nytt Sim-kort som kan aktiveras . Men bytte aktuellt Sim-kort rakt över så slapp det steget. 

Reflekterade också då att det va få GB under denna korta period . När man speciellt va en obegränsad användare innan & efter. 15/20 GB går fort vid dagens användande i vardagen liksom . Speciellt om det blir 20 GB totalt för 2 abonnemang ( Bredband + Telefoni ) . Men frågan är ju om du fick en tillfällig pott eller om det redan tagits ifrån din surfpott för denna månaden. 

Eftersom du skaffat Utomhus & inomhus routerna . Så kommer det hem tekniker & monterar upp det hos dig hos dig också , som kanske inte är samma datum som när du får prylarna på posten ? 

Lite osäker på om utomhus routern kommer med förmonterat aktiverat Sim-Kort eller om det görs där och då . Tänker så att du ska kunna använda det befintliga sim med router tills det nya är klart att använda .Tråkigt med downtime liksom, ska ju inte få vara mellan byte av gammalt till nytt. 

Men är som sagt bäst att kontakta 3 Kundservice så fort dom öppnar på telefon . Så det kan bli en lösning så grejorna funkar under tiden & framöver. Hoppas det löser sig snarast. 

/F 

 

 

Det kommer med ett simkort som man själv ska sätta i utomhus routern om jag förstått det rätt. 

Att det körde ihop sig nu var att jag brukar snitta 140gb i månaden på telefonen och 500gb på bredbandet så söndag förmiddag tog 20gb slut som jag ska ha fått i fredags och jag jobbar hemifrån och börjar kl 08:00 och tre's kundtjänst öppnar kl 09:00 måndag.. tycker det är dåligt att det är stängt på helger samt att dom inte är förutseende med att detta skulle ske, jag hade inte en aning om att surfen skulle tas slut på både mobilen och bredbandet nu. 

Installation gör jag själv då jag tycker sånt är kul😄

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej . Då är det samma så som för 5103E routern . Har du fått något sms om att routern har skickats ? För mig man fick sånt :) Får hoppas du kan använda din befintlig router så småningom då.

Men om du snittar 140 GB på din telefon , Hur ska du klara 20 GB på din telefon framöver , även om du har obegränsat bredband så som tidigare 😎Kan ju snabbt gå åt så att säga.

 

/F
 

Okej . Då är det samma så som för 5103E routern . Har du fått något sms om att routern har skickats ? För mig man fick sånt :) Får hoppas du kan använda din befintlig router så småningom då.

Men om du snittar 140 GB på din telefon , Hur ska du klara 20 GB på din telefon framöver , även om du har obegränsat bredband så som tidigare 😎Kan ju snabbt gå åt så att säga.

 

/F
 

 

Ajjemen den har skickats så dröjer inte länge innan den kommer men det var ingen som upplyste mig om att mitt befintliga skulle stängas av innan jag fått hem det nya och det känns som en miss helt klart. 

 

Har aldrig wifi igång på telefonen därför går det åt den mängden, jobbar hemifrån så tanken var att prova den nya utomhus routern och även inomhus routern för att se om jag fick upp hastigheten något och isåfall komplettera med en extra mesh enhet till inomhus delen för att få bra wifi i hela hemmet och då jämt ha wifi igång på telefonen då räcker dom 20gb till telefon dom få gångerna jag är iväg och behöver surfa

Svara