Fråga

Adressändring för abonnemanget, inte fakturan, företag

  • 30 December 2022
  • 3 svar
  • 102 visningar

Hur ändrar jag adressen som visas hos t.ex hitta.se?

Det gäller ett företagsabonnemang. 

Fakturaadressen är rätt, men när folk söker på mitt nummer kommer företagets besöksadress som vi lämnade för sex år sedan.

Hittar inget sätt i appen att fixa detta. 


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan,

@Peo2000 

Jag skulle nog tro det är till “hitta” du får kontakta, deras kundservice . Man ska kunna ändra sina uppgifter med BankID om jag kommer ihåg korrekt. Man kan även dölja sig ifrån hitta och andra söksidor också med mera.

https://www.hitta.se/kontakta-oss

 

/F

Jag försökte där först men de hänvisar till Tre, att de hämtar uppgifterna därifrån.

Det gäller alltså ett företagsabonnemang. Annars fungerar det direkt på hitta med bankID

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej hum . Ja det ända man kan ändra är faktura adressen vid inloggat läge . Har för mig att man har något att bocka av / på för att ha numret synligt utåt . 

”Abonnentuppgifter såsom namn och adresser, kopplat till telefonnummer levereras av Bisnode Sverige AB som hämtas med stöd av LEK (Lagen om elektronisk kommunikation) från Sveriges teleoperatörer.” 
 

Verkar även som dom får uppgifter ifrån Skatteverket / Spar = folkbokföringsregistret . Och säkert mer vid snabb sökning . 
 

Men kanske är annorlunda på något sätt när det är företag då som du säger . 
 

Testa att höra av dig till kundservice på telefon / chatt när dom har öppet , så kan dom nog hjälpa dig mer 😉

🌿

/ F 

Svara