Besvarat

Ändring av abonnemang av tredje part.

  • 11 September 2018
  • 3 svar
  • 302 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
Hejsan, råkade ingå i ett avtal med "Mr mobile ab" utanför den lokala ica butiken.
Har ångrat detta skriftligt.

Men den här säljaren påstod att han kunde gå in och ändra mitt abonnemang här på tre ?
ett abonnemang som det är bindningstid på.

detta vill jag såklart inte ska hända.. Kan han det?
icon

Bäst svar av Tristan 11 September 2018, 17:47

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Taimi!

Om företaget ifråga är återförsäljare för Tre har de tillgång till kundbilder och kan genomföra förändringar.
Det måste dock vara förändringar som du som kund har blivit informerad om och godkänt att återförsäljaren ska göra för dig som abonnemangsinnehavare.

När det gäller abonnemang med bindningstid kan man bara byta abonnemangsformen till en som innefattar mer surfmängd och högre månadsavgift samt lägga till extra tjänster.

Hur lång bindningstid har du kvar på ditt abonnemang?

Om du vill hålla lite koll på ditt abonnemang för att se ifall det sker några förändringar rekommenderar jag Mitt3 på Tre.se eller Mitt3-appen som du kan ladda ner gratis från där appar finns.
ett och ett halvt år kvar ungefär.

Får hålla koll där då, får hoppas man kan ta sig ur det här på ett vettigt sett :)

Tack så mycket för hjälpen.
Användarnivå 5
Emblem +10
@Taimi

Med så lång bindningstid kvar kan säljaren i varje fall inte förlänga ditt abonnemang.
Förändringar såsom de jag nämnde ovan kan han dock göra så det är nog klokt att hålla lite koll samt ta kontakt med Kundservice om du märker någon oönskad förändring.

Du kanske redan har läst informationen här men den kan vara bra att ha och bildligt talat köra upp i ansiktet på bolag som det du råkade ut för.
Ångerrätt

Personligen rekommenderar jag alla att enbart göra förändringar och teckna abonnemang via 3:s kanaler Kundservice, Tre.se & 3-butiker eller seriösa återförsäljare som Elgiganten, MediaMarkt och liknande kedjor. Värt att komma ihåg är att ångerrätten inte gäller när du besöker ordinarie butikslokal utan enbart på distans eller hem- & torgförsäljning.

Svara