Besvarat

Ang abonnemang efter bindningstids slut

  • 14 August 2018
  • 3 svar
  • 861 visningar

Jag har ett abonnemang med 6 gb surf, bindningstiden går ut i december. Tillsammans med en Galaxy S7 är den totala månadsavgiften 399 kr.

Vad händer med abonnemangskostnaden när bindningstiden löper ut? Tas den förhöjda avgiften för mobilen à 70 kr/månad bort och kostnaden blir istället 329 kr?

Hur gör jag lättast för att byta till ett billigare abonnemang då, utan att förlänga med ny mobil eller bindningstid?

Finns det möjlighet till bättre erbjudanden för enbart abonnemang än de som visas på hemsidan om man kontaktar kundtjänst?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Nils 16 August 2018, 09:24

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej destijl och varmt välkommen till 3Community! :-)

Det stämmer precis som du skriver att den förhöjda avgiften för mobilen försvinner i samband med att bindningstiden går ut. Du kan då genomföra ändringar på abonnemanget. Dom erbjudande vi har på hemsidan är det vi kan ordna och personligen hade jag rekommenderat 3Surfa 5 GB i 12 månader för 199 kr/månad.

Kundservice kan hjälpa dig i December att ändra till detta. Du hittar kontaktuppgifter direkt här.
Om jag binder upp mig med endast abonnemang i 12 månader, går det att binda om detta om ny telefon skulle behövas under bindningstiden? Alltså utan dubbla avgifter eller dubbla bindningstider, bara att abonnemanget omvandlas till 24 mån med tillägg för telefonen?
Användarnivå 5
Emblem +36
Om jag binder upp mig med endast abonnemang i 12 månader, går det att binda om detta om ny telefon skulle behövas under bindningstiden? Alltså utan dubbla avgifter eller dubbla bindningstider, bara att abonnemanget omvandlas till 24 mån med tillägg för telefonen?

Yes, det går alldeles utmärkt att göra precis som du skriver! 🙂

Svara