Besvarat

Användande för data verkar inte stämma

  • 11 August 2018
  • 1 svar
  • 144 visningar

Tabellen som visar hur mycket Gb som går åt för att se film eller surfa verkar lite missvisande. Man får en känsla av att det är mycket annat som suger. Jag och min sambo har sedan 1 aug tittat på två långfilmer via play, lyssnat kanske en timme på musik annars bara markradio, vi sitter högst en timme vardera vid epost, facebook och instagram om dagen och då läser man ju mest hela tiden nedladdade sidor. Ändå så har 15 Gb tagit slut på 10 dagar och då har vi varit ute och tältat i tre dagar och knappt inte surfat något alls. Lyckligtvis finns det kvar 15 Gb på ett annat kort tills semestern är över om 10 dagar...

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Nils 13 August 2018, 09:43

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Davey och varmt välkommen till 3Community! :-)

Är det så att du kollar på Mitt3? Denna stämmer nämligen, men det kan ske en fördröjning på upp till 24 timmar.

När det gäller just användning så är det svårt att säga exakt vad det är som har dragits. Tre har inte möjligheten att se exakt vad det är som datan har gått åt till.

Just streamad video är allt som oftast den största boven, och då spelar det även roll vilken kvalitet det är på den film man kollar på. (Inte om den är bra eller dålig, utan alltså bildkvalité 🙂.)

Svara