Skip to main content
Svar

Avsluta abonnemang

  • January 12, 2024
  • 7 svar
  • 8195 visningar

.

BĂ€st svar av JeppePeppe

Hejsan @skillnoc!

För att avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta vĂ„r abonnemangsavdelning pĂ„ nummer 0735-300 344, sĂ„ hjĂ€lper dem dig 😊

7 svar

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • Svar
  • January 12, 2024

Hejsan @skillnoc!

För att avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta vĂ„r abonnemangsavdelning pĂ„ nummer 0735-300 344, sĂ„ hjĂ€lper dem dig 😊


  • Nykomling
  • March 11, 2024

Hejsan @skillnoc!

För att avsluta ditt abonnemang behöver du kontakta vĂ„r abonnemangsavdelning pĂ„ nummer 0735-300 344, sĂ„ hjĂ€lper dem dig 😊

Hej. Min plats i kön Àr nummer 52 och jag ringer frÄn Portugal. Ingen bra lösning. 


Hej

Jag ringde dem och pratade med dig om att sĂ€ga upp mitt abonnemang. Än sĂ„ lĂ€nge har du inte sagt upp min prenumeration. vad Ă€r problemet?

 


  • Nykomling
  • May 1, 2024

Jag har sagt upp bÄde mobil och bredbandsabonnemang att gÀlla frÄn 1/5. Jag har fortfarande uppkoppling. Varför ?? Jag har fÄtt bekrÀftelse via SMS om uppsÀgningen!

 

Vad Àr problemet ??????????


JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • May 2, 2024

Jag har sagt upp bÄde mobil och bredbandsabonnemang att gÀlla frÄn 1/5. Jag har fortfarande uppkoppling. Varför ?? Jag har fÄtt bekrÀftelse via SMS om uppsÀgningen!

 

Vad Àr problemet ??????????

 

Hejsan @spiran64A! 👋

Det Àr svÄrt att sÀga exakt vad som skett dÄ jag inte har en översikt om ditt Àrende. Har du valt att behÄlla ditt mobilnummer? I sÄdana fall stÀngs abonnemanget ned helt och hÄllet först nÀr din nya operatör flyttat över numret till dem.


I juni 2023 aktiverade jag den router en sÀljare sagt skulle revolutionera bredbandet hemma. Men dÄ jag aktiverade den sÄ lÄg resultaten kring 20-25 Mb. 4 telefonsamtal dÀr teknisk support varit inkopplade och lÀst av routern. Alla har konstaterat att varken den första eller andra levererar minimikravet 35 MB. Jag har först lovats att fÄ pausa betalningar tills man löst problemet. Men problemet har kvarstÄtt. Pauser har inte hÄllits, och nu nÀr jag för tvÄ veckor sedan Àntligen fick beslut om avslut och kompensation sÄ hade Allektum skickat mig vidare till kronofogden. Hittills har jag betalat flera tusen kronor för en router som inte kan leverera i mitt hem. Har bara varit igÄng för att tillsammans med teknisk support felsöka och för att flytta runt routern till olika fönster platser i lÀgenheten. 

Varför gick den  hÀr mÄnadens "rÀkning" (som ska vara annulerad) till inkasso? Det hÀr Àr Àr en fars som kostar mig tusentals kronor och tid för att överklaga till kronofogden nÄgot som 3 hade lovat att stoppa !  Mattias Nystrand

 


Forum|alt.badge.img+18
  • HjĂ€lte
  • May 31, 2024

I juni 2023 aktiverade jag den router en sÀljare sagt skulle revolutionera bredbandet hemma. Men dÄ jag aktiverade den sÄ lÄg resultaten kring 20-25 Mb. 4 telefonsamtal dÀr teknisk support varit inkopplade och lÀst av routern. Alla har konstaterat att varken den första eller andra levererar minimikravet 35 MB.

 

Normalhastigheten för 4G Àr ca 10-80 Mbps. Det gÄr aldrig att lova minst 35 Mbps, eller  nÄgon annan hastighet dÄ mobildata Àr beroende av en rad externa faktorer. Jag bor exempelvis 50 m frÄn en mast, anvÀnder en perfekt intrikad extern antenn (RSR ca -60 dB) och ligger normalt pÄ ca 60-80 Mbps. Morgnar kommer jag över 100 dÄ routern har CA, men under primetime och alla grannar sitter hemma och streamar Àr jag glad om det ligger stadigt runt 60 Mbps.