Besvarat

Avsluta abonnemang innan bindningstidens slut!

  • 24 oktober 2018
  • 1 svar
  • 283 visningar

Hejsan!
Har precis flyttat och i detta huset finns "stängd" fiber indraget. För att vi ska kunna se på TV via boxer som vi vill, så måste vi ha bredbands abonnemang via fiber. Vilket vi i dagsläget inte har via 3.
Finns det någon möjlighet att säga upp mitt 3bredband 500 GB har bindningstid kvar!??
Tack på förhand // Med vänlig hälsning Jessica

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bästa svar av Tristan 24 oktober 2018, 14:18

Hej Jessica!

Du kan alltid säga upp ditt abonnemang när som helst men kostnaden för den slutfaktura du då skulle få motsvarar att ha abonnemanget kvar under hela bindningstiden.

Det finns inget sätt att kringgå detta och det bästa att göra i så fall vore att ta kontakt med Kundservice på 0735 - 300 400 mellan 08 och 18 under en helgfri vardag för att lägga säga upp det aktuella abonnemanget till den dag bindningstiden löper ut, det är en månads uppsägningstid för abonnemang tecknade efter 1:a maj 2014 men det skadar inte att göra det innan.

Fram tills dess får ni helt enkelt antingen köra med Boxers TV-lösning utan de mer avancerade funktionerna alternativt försöka med att ansluta 3Bredbandsabonnemangets router med LAN-kabel till TV-hubben. 10 Mbps är inte alls omöjligt att få ut via ett mobilt bredband idag och hubben i sig borde inte påverkas av hur den blir uppkopplad. Helt klart värt ett försök i alla fall. : )
Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Jessica!

Du kan alltid säga upp ditt abonnemang när som helst men kostnaden för den slutfaktura du då skulle få motsvarar att ha abonnemanget kvar under hela bindningstiden.

Det finns inget sätt att kringgå detta och det bästa att göra i så fall vore att ta kontakt med Kundservice på 0735 - 300 400 mellan 08 och 18 under en helgfri vardag för att lägga säga upp det aktuella abonnemanget till den dag bindningstiden löper ut, det är en månads uppsägningstid för abonnemang tecknade efter 1:a maj 2014 men det skadar inte att göra det innan.

Fram tills dess får ni helt enkelt antingen köra med Boxers TV-lösning utan de mer avancerade funktionerna alternativt försöka med att ansluta 3Bredbandsabonnemangets router med LAN-kabel till TV-hubben. 10 Mbps är inte alls omöjligt att få ut via ett mobilt bredband idag och hubben i sig borde inte påverkas av hur den blir uppkopplad. Helt klart värt ett försök i alla fall. : )

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings