Skip to main content
Svar

avsluta mobilt bredband abbonomang

• May 24, 2025
  • 7 svar
  • 427 visningar

Hej! Skulle vilja säga upp min bredband från och med 30 juni .mvh

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Oday, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Då detta är ett publikt forum kan vi inte avsluta ditt abonnemang härifrån. Om du vill avsluta ditt abonnemang rekommenderar jag att du kontaktar vår abonnemangsavdelning: 073 - 530 03 44 🙂

7 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • May 26, 2025

Hej ​@Oday, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Då detta är ett publikt forum kan vi inte avsluta ditt abonnemang härifrån. Om du vill avsluta ditt abonnemang rekommenderar jag att du kontaktar vår abonnemangsavdelning: 073 - 530 03 44 🙂

• Nykomling
  • September 16, 2025

Hej 

Jag vill avsluta prenumerationen. Jag vill inte fortsätta eftersom han reste till mitt land.

Lamia

Jag hoppas att hjälpa mig 

5ack 

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 17, 2025

Hej ​@Lamia! 👋🏻

Om du vill avsluta något av dina abonnemang rekommenderar jag att du kontaktar vår abonnemangsavdelning: 073 - 530 03 44 🙂

• Nykomling
  • September 19, 2025

Så fruktansvärt dåligt!

Att Tre kräver att man ringer för att säga upp ett abonnemang, trots att allt annat sköts digitalt med BankID, är helt oacceptabelt. Det är ett medvetet hinder för kunderna, ett klassiskt trick för att behålla intäkter på ett oschysst sätt. Det borde vara olagligt att göra det svårare att lämna än att gå med.

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 23, 2025

Hej ​@Jammawtf, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag förstår hur du menar och att det kan upplevas på det sättet. Det är jättebra att du lyfter frågan här, så att vi får möjlighet att ta det vidare och se över våra rutiner.

Anledningen till att vi har just den här rutinen är för att kunna samla in feedback från de kunder som väljer att lämna oss. Det hjälper oss att förbättra våra tjänster och rutiner – och i vissa fall kan vi till och med hjälpa till direkt på plats. Vi får också chansen att se över och informera om vad som händer i samband med avslutet, då detta kan skilja sig åt mellan olika kunder.

Samtidigt förstår jag absolut att det inte är lika smidigt som att säga upp sina abonnemang digitalt. Jag ser till att den förs vidare internt!

• Nykomling
  • September 23, 2025

Konsumentverket

"Företag kan inte kräva att du säger upp avtalet på ett visst sätt, till exempel genom att ringa. Du kan välja det sätt som passar dig. Men det är alltid bra att säga upp ett avtal skriftligen."

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • September 23, 2025

Konsumentverket

"Företag kan inte kräva att du säger upp avtalet på ett visst sätt, till exempel genom att ringa. Du kan välja det sätt som passar dig. Men det är alltid bra att säga upp ett avtal skriftligen."

Ja, du kan avsluta ditt abonnemang via skrift om du vill det. Detta kan du göra genom att mejla oss på vår supportsida. Det jag syftar på - och tar vidare - är att det i dagsläget inte går att avsluta abonnemang via Mitt3, vår självbetjäningstjänst.

Tack återigen för din feedback! 🙂