Besvarat

Avslutande av abonnemang samt se över hastighet på bredband

  • 7 November 2019
  • 1 svar
  • 212 visningar

Hej, jag har redan kontaktat er gällande att avsluta mina mobilabonnemang, ett av dom är avslutat redam, det andra är aktivt men går ut 2019-11-23 avslutats det då automatiskt, vill inte behöva ringa er igen.

 

Sedan har jag även bett att bredbandet på 40 gig ska tas bort, det finns ingen bindningstid på det. är det redan borttaget eller kan ni ta bort det nu åt mig?

 

Jag ska alltså endast ha kvar produkterna hemtelfonen och obegränsat internet.

 

Sedan är hastigheten på bredbandet endast 2mb! kan ni kolla från er sida om allt är som det ska vara, ska be min son kolla routern och ev med en annan router, men ni borde kunna se från ert håll hur hastigheten ser ut och om det är något annat tekniskt fel?

 

Gunilla

 

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

icon

Bäst svar av Pettersson 7 November 2019, 17:18

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej!

 

Detta är ett publikt forum och därför går det inte att svara på abonnemangsspecifika eller kundspecifika frågor här. Abonnemang avslutas inte per automatik efter bindningstiden. Om du är osäker på om bredbandet och mobilabonnemanget är uppsagt behöver du kontakta 3Kundservice. Öppettider och kontaktuppgifter finner du här.

 

Gällande att ditt bredband är långsamt så finns det många saker som kan påverka ett mobilt bredband. Att rekommendera är att man testar att flytta routern för att se om det fungerar bättre. Har du en router där allt är inomhus kan du testat att flytta den till en annan plats, gärna nära ett fönster för att se om det hjälper. Om du har en router med utomhusantenn är det lite svårare, men då kan en omstart hjälpa. 

 

Se även till att vara nära din router med den enhet du testar hastigheten med, mest för att utesluta om hastigheten är låg på grund av mobilnätet eller om det är något i hemmet som påverkar WiFi-signalen. Om du är ansluten med kabel spelar avståndet mindre roll.

Svara