Besvarat

Avtalsfråga om uppsägning

  • 11 December 2018
  • 1 svar
  • 428 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej,

Jag har ett avtal för mobilt bredband som har bindningstid fram till oktober 2019. Jag har nyligen dragit in fiber i mitt hus så skulle vilja avsluta detta avtal. Nu har jag ju bundit mig till oktober så förstår att det blir svårt.

Men samtidigt har jag ett avtal för min telefon som inte har bindningstid och går ut i april nästa år.

Är det helt kört att göra någon form av deal här. Att jag helt enkelt binder upp mig på telefon, vilket gynnar er, och blir av med det mobila bredbandet, vilket gynnar mig.

Eller är detta helt uteslutet?

mvh
Oskar

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Tretin 12 December 2018, 12:03

Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Halloj där @Oskar!

Om du har ett abonnemang du önskar att avsluta fast du har bindningstid kvar kan du alltid välja att slutfakturera resterande bindningstid och avsluta tillhörande abonnemang. Detta kan du göra i kontakt med kundservice på vardagar mellan 8-18 på 0735 300 400.

Det går tyvärr inte att flytta bindningstid från ett abonnemang till ett annat då bindningstiden är kopplat till avtalet som i sin tur gäller för det specifika abonnemanget. I detta fall rekommenderar jag att du hör av dig till kundservice för att se över dom alternativ som du har gällande uppsägningen.

Svara