Besvarat

Bekräftelse på uppsägning

  • 28 May 2019
  • 1 svar
  • 790 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej
Jag har precis sagt upp mitt mobilabonnemang eftersom mobiltäckningen är för dålig där jag brukar vara på semestern. ( Ska byta till annan operatör) Bra bemötande från kundtjänst men jag skulle vilja ha tydligare bekräftelse på när abonnemanget upphör. Nu har jag fått ett sms som bekräftar att överenskommen uppsägning är aktiverad men ingen skriftlig bekräftelse på vad som egentligen gäller. Skulle vara bra att få skriftligt på vilken dag som abonnemanget upphör.

Hälsningar Johan
icon

Bäst svar av Jocke 30 May 2019, 09:22

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej @Jofa och välkommen till 3Community.

Vid en överenskommen uppsägning på ett mobilabonnemang skickas det SMS du refererar till ut.
Med en överenskommen uppsägning kommer ditt abonnemang först att stängas ned, avslutas när du flyttar ut numret till din nya operatör.

Notera att uppsägningstiden på ditt abonnemang är antingen en eller tre månader.

Du kan alltid kontakta kundservice för att se exakt när du kan flytta ut ditt nummer till din nya operatör.

Svara